معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از اختصاص ۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای سهمیه استان در حوزه تسهیل و رونق تولید خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مسعود رضا معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: این رقم سهمیه استان پایان مردادماه امسال ابلاغ شده و به منظور رفع مشکل سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه تسهیلات رونق تولید در سال‌های گذشته به واحد‌های بزرگ پرداخت نشده است افزود: واحد‌های بالای ۱۰۰ نفر نیروی کاری به تشخیص استان‌ها و با تصویب کارگروه مربوطه می‌توانند از این فرصت بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: ماشین آلات و تجهیزات برخی واحد‌های تولیدی به دلیل بدهی در اختیار بانک‌ها قرار می‌گیرد که بر اساس مصوبات استانی، باید در مرحله نخست محل اجرای طرح و سپس  خارج از طرح به تملک بانک درآید.

رضا اضافه کرد: لرستان در سال گذشته ۲۳۹ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با ۹۵۷ مصوبه برگزار کرده که از این تعداد ۵۴۹ مصوبه معادل ۵۸ درصد اجرا و استان موفق به کسب رتبه نخست کشور شده است.

وی با بیان اینکه لرستان از نظر تعداد جلسات و میزان مصوبات به ترتیب رتبه‌های سوم و ۱۲ کشور را دارد، اظهار داشت: ۶ ماهه دوم سال گذشته با برقراری ۱۰۶ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ۲۳۰ مصوبه برای واحد‌های تولیدی استان لرستان ثبت شده است.

بیش از یکهزار و ۵۰۰ پروانه بهره برداری صنعتی در لرستان صادر شده و حدود ۱۰۰ واحد تولیدی کوچک و متوسط لرستان در تملک بانک‌ها قرار دارد.

انتهای پیام/م

هشت هزار میلیارد ریال وام رونق تولید در لرستان پرداخت می‌شود

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.