مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۶ وقف جدید به ارزش بیش از ۴۰ میلیارد ریال در استان به ثبت رسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ حجت الاسلام عظیم آسوده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی گفت: مردم مومن و خیر استان امسال ۴۰ موقوفه اهدا کردند اما تاکنون ۲۶ مورد آن به ثبت رسیده و مابقی در حال اقدام است.

وی با بیان اینکه رویکرد وقف‌های جدید بیشتر نیاز روز است ، افزود: واقفان مورد مشاوره قرار می‌گیرند و مشورت‌ها بر تصمیم گیری ۸۰ درصد نیت واقفان موثر است.

حجت الاسلام آسوده با اشاره به اینکه امسال رویکرد نیت واقفان در راستای این موارد بوده است، گفت: نیت واقفان در وقف‌ها را کمک به نیازمندان ، کمک به تامین جهیزیه زوج‌های جوان نیازمند، کمک به حوزه علمیه ، کمک به در راه مانده ها ، حوزه درمان و دارو ، کمک به بیماران سخت علاج ، توسعه امام زاده‌ها و سایر موارد عنوان کرد.

وی با اشاره به این که ۶۵ درصد نیات واقفان در استان خراسان شمالی به عزاداری سید الشهدا و ائمه اطهار (ع) اختصاص دارد، افزود: امسال ۴۰۰ میلیون تومان بر اساس نیات واقفین برای کمک به نیازمندان، در راه مانده‌ها ، کفن و دفن افراد بی بضاعت ، اشتغال و ازدواج جوانان در استان هزینه شده است.

حجت‌الاسلام آسوده با اشاره به این که خراسان شمالی هم اکنون دارای ۵ هزار و ۵۶۰ موقوفه و ۱۱ هزار و ۲۳۸ رقبه است، گفت: از این تعداد موقوفه ۳ هزار و ۶۲۰ موقوفه دارای درآمد و هزار و ۹۴۰ موقوفه دارای گردش مالی هستند.

انتهای پیام / ب

۶۵ درصد نیات واقفان در خراسان شمالی به عزاداری‌های ائمه اطهار (ع) اختصاص دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.