معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد گفت: هنر صنعت طلاسازی از مشاغل قدیمی و سنتی یزد به شمار می‌رود و باید در جهت رفع موانع آن کوشید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز یزد؛ علی زینی وند معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد گفت: نباید به برند طلا و جواهر استان یزد ‌خدشه ای وارد شود یا اینکه این برند به استان دیگری منتقل گردد.

زینی وند با بیان اینکه رفع مشکلات صنف طلا و جواهر در دستور کار ویژه تیم اقتصادی استان قرار دارد افزود: لازم است در شرایط فعلی کشور ‌تمام دستگاه‌ها از قبیل امور مالیاتی، بانک ها، تامین اجتماعی و دستگاه های مرتبط با این صنعت، همه چیز را به نفع تولیدکنندگان، بخش خصوصی و مردم ببینند. 

وی ادامه داد: عیار بالا و به نوعی دست ساز بودن از جمله ویژگی های شاخص طلا و زیورآلات ساخته شده در استان یزد می‌باشد که حتی شهرت جهانی نیز یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در پایان سخنان خود خواستار جانمایی محلی مناسب برای استقرار تولیدکنندگان و کارگاه های طلا و جواهر استان یزد و در محدوده ‌ای متمرکز با نظر خود تولیدکنندگان و ذینفعان این صنعت شد.

شایان بذکر است کسادی بازار، رکود، قانون مالیات بر ارزش افزوده، ‌حفظ نیروی اشتغال و قاچاق طلا به بهانه صادرات مهم ترین مواردی است که به عنوان مشکلات اصلی از سوی صنف طلا و جواهر استان مطرح می شود.

انتهای پیام/ غ

ضرورت ‌حفظ برند طلا و جواهر استان یزد

 
برچسب ها: خبر اقتصادی ، طلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.