رئیس فدراسیون ووشو کشورمان گفت: ووشو ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا فراتر از انتظار ظاهر شد و عملکرد بسیار خوبی داشت.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو کشورمان درباره عملکرد ووشوکاران ایرانی در بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: قبل از این نیز به این نکته اشاره کرده بودم که اگر با توجه به شرایط پیش آمده از جمله کاهش بودجه و حذف وزن ۷۵ کیلوگرم که یک مدال طلای صددرصدی برای ایران بود، بتوانیم نتایج بازی‌های آسیایی اینچئون که یک طلا 2 نقره و یک برنز به همراه داشت، تکرار کنیم نتیجه خوب و قابل قبولی کسب کرده‌ایم. تعهدی هم که ما به وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک داده بودیم تکرار نتایج بازی‌های آسیایی اینچئون بود، اما ووشوکاران فراتر از انتظار ظاهر شدند و عملکردی بسیار خوب و ایده آلی از خود به جای گذاشتند.

علی‌نژاد: ووشو ایران در جاکارتا فراتر از انتظار بود/ خواهران منصوریان قصد خداحافظی ندارند

علی نژاد افزود: در جاکارتا موفق شدیم ۶ مدال کسب کنیم که 2 طلا و چهار نقره بود. با کسب 2 مدال طلا توانستیم صددرصد مدال‌های طلای خود را افزایش دهیم و با کسب ۶ مدال ۵۰ درصد مدال‌های خود را نسبت به بازی‌های آسیایی گذشته افزایش دهیم. ضمن این که به سبد مدال طلای کاروان ایران کمک کردیم و ۱۰ درصد از مدال‌های طلا و کل مدال‌های کاروان ایران را به دست آوردیم.

او اظهار کرد: بازی‌های آسیایی برای ووشو بزرگ‌ترین و سخت‌ترین رویداد‌های بین المللی است. زیرا ووشو ریشه آسیایی دارد و تمامی قهرمانان آسیا و جهان در آن حضور دارند. از آنجا که فرم‌ها و اوزان در این رقابت‌ها محدود است ما باید مدال طلا را از دهان اژد‌ها که همان کشور چین است بیرون بکشیم.

رئیس فدراسیون ووشو اظهار کرد: بازی‌های آسیایی جاکارتا برای ما چند ویژگی مهم داشت. ابتدا کسب مدال نقره تالو در بخش بانوان که برای اولین بار رخ داد. ما قبل از این در بخش تالو تنها صاحب یک مدال برنز شده بودیم که احسان پیغمبری در مسابقات آسیایی گوانجو توانسته بود به آن دست پیدا کند. دوم این که دختران و پسران به طور مساوی مدال کسب کردند. نکته دیگر آن که میانگین سنی تیم ما بسیار پایین بود این نشان می‌دهد که ورزشکاران جوان و آینده داری مانند فرود ظفری، عرفان آهنگریان و زهرا کیانی داریم که هنوز فرصت حضور در بازی‌های آسیایی آینده را دارند و نکته آخر اینکه سیفی با کسب سومین مدال طلای خود توانست جز عنوان داران بازی‌های آسیایی شود.

علی‌نژاد: ووشو ایران در جاکارتا فراتر از انتظار بود/ خواهران منصوریان قصد خداحافظی ندارند

علی نژاد در واکنش به این موضوع که آیا در کل بازی‌ها و به ویژه بازی فینال فرود ظفری ناداوری وجود داشته است یا نه تصریح کرد: در این دوره از بازی‌ها با ناداوری روبرو نشدیم. درباره فینال مسابقه ظفری که از نزدیک بازی‌ها را تماشا کردیم بعضی از ضربه‌های فرود واقعاً امتیاز آور نبودند. آنچه که اهمیت داشت این بود که ظفری تمام تلاش خود را به کار گرفت. همه اعضای تیم ملی ووشو تمام تلاش خود را به کار گرفتند و کم‌فروشی نکردند.

او درباره تغییرات احتمالی در کادر‌های فنی تیم‌های ملی ساندا و تالوی بیان کرد: حسین اجاقی که مطمئنا به کار خود ادامه خواهد داد. درباره تیم‌های خانم‌ها نیز به زودی جلسه‌ای برگزار می‌شود و برای مسابقات آینده و رویداد‌های بعدی برنامه ریزی خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون ووشو در واکنش به این موضوع که الهه منصوریان در یکی از بازی‌های خود اعلام کرده بود که اگر هدایت حسین اجاقی نبود بازی را واگذار می‌کرد از تصریح کرد: حسین اجاقی تجربه و توان فنی بسیار بالایی دارد و همین ویژگی‌ها او را در میان چند مربی برتر جهان قرار داده است. مربی جوان چینی تیم ملی ساندای بانوان مطمئنا نمی‌تواند از نظر تجربه و توانمندی فنی به پای حسین اوجاقی برسد. ما نیز بر اساس چارچوب‌هایی که وجود دارد نمی‌توانیم از مربی آقا برای تیم خانم‌ها استفاده کنیم و البته در میان چینی‌ها خانمی وجود ندارد که بتواند به پایه حسین اجاقی برسد.

علی‌نژاد: ووشو ایران در جاکارتا فراتر از انتظار بود/ خواهران منصوریان قصد خداحافظی ندارند

او در واکنش به این موضوع که آیا شهربانو و الهه منصوریان قصد خداحافظی از تیم ملی را دارند یا خیر بیان کرد: نه آن‌ها تصمیمی برای برای این کار ندارند و به کار خود در تیم ملی ادامه خواهند داد.

علی نژاد درباره مسابقات پیش روی تیم ملی ساندا خاطر نشان کرد: جام جهانی ساندا در ۲ بخش آقایان و خانم‌ها آبان ماه در کشور چین برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید:کیانی: پاداش مدال آوران بازی های آسیایی باید هر چه زودتر پرداخت شود

سیفی: در این ١٢ سال سه ماه هم استراحت نداشتم

علی نژاد:خواهران منصوریان باید سرشان را بالا بگیرند


انتهای پیام/

اظهارات علی نزاد درباره عملکرد ووشوکاران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار