مدیر کل مرکز صدا و سیمای خراسان شمالی گفت: برای نخستین بار برنامه‌های عزاداری‌های دهه اول محرم از ۷۲ مکان در استان به صورت زنده از شبکه اترک صدا و سیمای استان پخش می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ حمید قربانی جم مدیر کل صدا و سیمای مرکزخراسان شمالی با اشاره به اینکه برای نخستین بار برنامه‌های عزاداری‌های دهه اول محرم از ۷۲ مکان در استان به صورت زنده از شبکه اترک پخش می‌شود، گفت: برنامه‌های زنده تلویزیونی از نقاط مختلف استان همانند شهر‌های آشخانه ، فاروج ، اسفراین ، شیروان و راز پخش شده و ارتباط‌هایی نیز با هیئات مذهبی استان گرفته می‌شود.
وی افزود: در دهه اول محرم برنامه رادیویی مرثیه عشق با محوریت تبین اهداف و قیام عاشورا برای مردم در نظر گرفته شده که در بخش‌های دیگر آن به معرفی هیات مذهبی و آداب و رسوم مردم استان در ایام محرم می‌پردازد.
قربانی جم با اشاره به  برنامه رادیویی مرثیه عشق  گفت: برنامه ۱۰ روز اول محرم به مدت یک ساعت به صورت زنده از رادیو اترک پخش خواهد شد.
وی بیان کرد: نخل گردانی جاجرم ، دسته روی هیئات مذهبی، ویژه برنامه‌های تاسوعا و عاشورای حسینی به صورت زنده پخش خواهند شد.
وی با اشاره به پخش برنامه با نوای کاروان از سیمای استان افزود: این برنامه با استفاده از ظرفیت کارشناسان مذهبی به تبین موضوعات مختلف پیرامون ایام محرم پرداخته و در آن پیرغلامان ، شهر‌های مذهبی استان و حسینه‌های فعال معرفی می‌شوند.
مدیرکل صداو سیما خراسان شمالی تهیه کننده برنامه با نوای کاروان سید حسین خدادادیان حسینی بوده ، افزود: با نوای کاروان هرشب ساعت ۲۰:۴۵ دقیقه به مدت ۵۰ دقیقه در دهه اول محرم در سیمای اترک پخش می‌شود.
انتهای پیام/ ب

پخش زنده عزاداری‌های محرم از ۷۲ مکان در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.