مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۰۶ کلاس درس در استان آماده بهره برداری شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ ابوالقاسم بابایی مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: هم زمان با آغاز سال تحصیلی جدید ۱۰۶ کلاس درس در شهر‌ها و روستا‌های استان در قالب ۲۲ آموزشگاه آماده بهره برداری شده است.
وی با بیان این که کلاس‌های درس در استان با وسعت ۱۲ هزار و ۱۰۵ متر مربع است ، افزود: ۱۴ مورد از طرح‌های نوسازی و تجهیز مدارس در استان شهری و هشت مورد را روستایی است که بیش از نیمی از این طرح‌ها خیرساز است.
بابایی گفت: ۲۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح‌ها هزینه شده است.
وی افزود: بر اساس شناسنامه فنی ۴۹ درصد از کلاس‌های درس استان نیاز به مقاوم سازی و کمتر از ۱۴ درصد از کلاس‌ها نیاز به تخریب و بازسازی دارد.
وی اظهار کرد: مطابق آخرین گزارش‌های ارائه شده تنها ۳۷ درصد از کلاس‌های آموزشی استان مستحکم است و بقیه تخریبی یا نیازمند مقاوم سازی است.
مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس بیان کرد: هشت هزار و ۷۶۱ کلاس درس در هزار و ۶۲۵ مدرسه با زیربنای ۹۶۴ هزار مترمربع در استان وجود دارد که ۲۷۵ مدرسه با هزار و ۳۱۱ کلاس درس و با زیربنای ۸۰ هزار ۹۰۰ مترمربع فرسوده است.
وی گفت: ۷۴۱ مدرسه با چهار هزار و ۲۰۰ کلاس درس و زیر بنای ۲۸۸ هزار مترمربع نیازمند مقاوم سازی است و ۶۰۹ مدرسه با سه هزار و ۲۳۴ کلاس درس ، با زیربنای ۲۰۰ هزار مترمربع مستحکم است.
بابایی افزود: در خراسان شمالی ۱۶۴ هزار دانش آموز در هشت هزار کلاس درس در ۲ هزار و ۲۰۰ فضای آموزشی زیر نظر ۱۴ هزار فرهنگی تحصیل می‌کنند.
انتهای پیام / ب

وجود هشت هزار کلاس درس در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.