امام جمعه بردسکن گفت: بقاع متبرکه قطب فرهنگی و پایگاه معنویت جامعه هستند و به جنبه‌های معرفت و مودت امامزادگان ضروری است.

بقاع متبرکه قطب فرهنگی و پایگاه معنویت جامعه هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛حجت الاسلام علی اصغر امینی  امام جمعه بردسکن در مراسم طرح مودت امامزاده سید هاشم الحسینی سرنخواب این شهرستان بقاع متبرکه را قطب فرهنگی و پایگاه معنویت جامعه دانست گفت: از آن‌جا که تقویت و رشد آموزه‌های دینی و اعتقادی مردم و به ویژه معیار‌های حق و حقیقت از این اماکن متبرکه جلوه‌گری می‌کند لازم است در راستای تقویت ابعاد و ساختار دینی و معنوی مردم نسبت به تقویت بنیه عمران و آبادانی این امامزاده التفات بیشتری شود.
 
وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بقاع فرهنگی باید به قطب فرهنگی کشور تبدیل شود، یادآور شد: در شهرستان بردسکن تعداد ۲۰۰ بقعه، مسجد و حسینیه وجود دارد که باید با همت خیران و واقفان برنامه‌ریزی و در راستای فراهم کردن ظرفیت و بستر مناسب در بقاع متبرکه تلاش شود.
 
امام جمعه بردسکن با اشاره به اینکه تکریم امامزادگان توجه به جنبه‌های معرفت و مودت ضروری است افزود: وجود امامزادگان یکی از مصادیق مودت است ولازم است مردم را در توجه به این امر آگاهی دهیم تا به فرزندان ائمه مودت و مهربانی داشته باشند.
 
حجت الاسلام علی اصغر امینی اظهار داشت: انفاق و خدمات مردم این شهرستان محدود به بقاع متبرکه و اماکن مذهبی نیست بلکه این انفاق از مرز‌های کشور خارج شده و نمونه آن در کمک‌های مردمی به عتبات عالیات می‌درخشد.
 
طاهر نژاد مسئول هیئت امنای امامزاده سید هاشم الحسینی سرنخواب دراین مراسم نیز گزارشی از عملکرد و فعالیت‌های هیئت امنا برای عمران و آبادانی و فضاسازی برای رفاه حال زائران و مجاوران ارائه کرد.
 
وی مهم‌ترین مشکل در این بقعه را راه و مسیر ارتباطی دانست و افزود: از برنامه‌های این هیئت امنا احداث چند باب سالن زائر، احداث آلاچیق، سالن اجتماعات و نمازخانه و زیبا سازی اطراف امامزاده است.
 
انتهای پیام//و.ت
 

مراسم طرح مودت امامزاده سید هاشم الحسینی سرنخواب بردسکن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.