توفان سهمگین «منگهوت» که روز گذشته خرابی و تلفات زیادی در فیلیپین برجای گذاشت، امروز، یکشنبه به چین رسید.

توفان سهمگین منگهوت پرجمعیت‌ترین استان چین را درنوردیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری بی بی سی، توفان منگهوت امروز یکشنبه با سرعت بیش از 162 کیلومتر در ساعت به پرجمعیت ترین استان چین رسید.

گوانگ دونگ، پرجمعیت ترین استان چین است و بالاترین سطح هشدار را برای این توفان دریافت کرد. توفان منگهوت با رسیدن به این شهر باعث لرزش آسمان‌خراش‌ها و شکستن شیشه‌های ساختمان‌ها و درختان شد.

میزان تلفات به جا مانده از این توفان در فیلیپین از 30 نفر به 49 نفر افزایش یافته است. بسیاری از این تلفات مربوط به رانش زمین در اثر باران شدید حاصل از این توفان است.

گفته می‌شود منگهوت، قوی‌ترین توفانی است که در سال 2018 بوقوع پیوسته است. بنا به گزارش رسانه‌های محلی چین توفان منگهوت سبب رانش زمین در بخش‌های ساحلی در این کشور شده است. 

این توفان پس از عبور از هنگ هنگ وارد چین شد. در هنگ هنگ نیز مقامات محلی بالاترین سطح هشدار را در منطقه اعلام کردند و به ساکنین هشدار داده شد برای جلوگیری از خطرات احتمالی در منازل خود بمانند. بنا به گزارش‌ها سرعت باد در این منطقه به 177 کیلومتر رسیده است. همچنین سطح آب منطقه به نزدیک 3.5 متر رسیده و ماهی‌های زنده در سطح خیابان‌های این شهر شناور هستند.

توفان منگهوت روز گذشته در فلیپین باعث لغو صدها پرواز شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث طبیعی ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار