عمران خان، وزیر جدید پاکستان در یک گردهمایی در شهر کراچی گفت به افغان هایی که فرزندانشان در پاکستان زاده و بزرگ شده اند تابعیت پاکستان داده می شود.

وعده نخست وزیر پاکستان به مهاجرین افغانستانیبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عمران خان، وزیر جدید پاکستان در یک گردهمایی در شهر کراچی گفت به افغان هایی که فرزندانشان در پاکستان زاده و بزرگ شده اند تابعیت پاکستان داده می شود.

نخست وزیر پاکستان تصریح نمود: در کراچی دو و نیم میلیون افغان و بنگالی زندگی می‌کنند و به آنها تذکره و پاسپورت داده نمی‌شود. آنان تن به کارهای شاقه می‌دهند و در بدل آن پول کمی به آنها داده می‌شود؛ از این رو در کراچی یک طبقه محروم پیدا شده است و این افراد گاهی دست به جنایت می‌زنند. 

عمران خان تاکید کرد که به عنوان نخست وزیر پاکستان، دادن تابعیت به این مهاجرین یکی از اولویت‌های کاری وی خواهد بود.

وی پس از پیروزی در انتخابات ماه گذشته در پاکستان، در نخستین سخنرانی اش گفت که خواستار آزادی رفت و آمد در مرزهای افغانستان و پاکستان است تا به گفته وی مردم دو کشور بتوانند مانند کشورهای اروپایی آزادانه به دو سوی مرز رفت و آمد کنند.

سازمان ملل متحد گزارش داده است که هم اکنون حدود 1.4 میلیون مهاجر افغان دارای مدارک اقامت و حدود 400 هزار مهاجر بدون مدارک اقامتی در پاکستان زندگی می کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.