مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از خدمت رسانی ۷۲ اکیپ دامپزشکی استان مرکزی در تاسوعا و عاشورای حسینی خبرداد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  محسن شانقی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به اجرای سنت حسنه ذبح نذورات در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: در این ۲ روز بازرسان بهداشتی و ناظرین ذبح شرعی طبق روال هر ساله در قالب ۷۲ اکیپ ثابت و سیارتمام خدمات بهداشتی و شرعی را به صورت رایگان ارائه خواهند کرد.

شانقی با بیان این که اکیپ‌های دامپزشکی متشکل از دامپزشک، بازرس بهداشت گوشت و ناظر ذبح شرعی کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی هستند افزود: این اکیپ‌ها به منظور تامین گوشت سالم و حلال در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه با اولویت کشتار دام‌های قربانی در کشتارگاه‌های دام و مکان‌های از پیش تعیین شده خدمت رسانی خواهند کرد.

وی اضافه کرد: اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی در قالب ۲ شیفت کاری سازماندهی و آماده کمک به مردم و پاسخگویی به سوالات شهروندان هستند و مردم استان مرکزی در صورت نیاز با شماره تلفن ۱۵۱۲ (سامانه اطلاع‌رسانی و پاسخگویی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی) و یا شماره تلفن شبکه دامپزشکی شهرستان محل زندگی تماس حاصل کنند.
در راستای ارتقای سطح آگاهی عمومی در زمینه احتمال انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام (CCHF) از دام به انسان و ابتلای مصرف‌کنندگان از طریق مصرف گوشت

لزوم نگهداری لاشه کشتار شده در حالت انجماد به مدت ۲۴ ساعت

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی به مردم توصیه کرد: گوشت دام‌های قربانی را پس از کشتار، حداقل ۲۴ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه سانتی‌گراد نگهداری کنند و بعد استفاده کنند تا از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله تب کریمه کنگو جلو گیری شود.

وی همچنین از مردم خواست دام‌هایی که دارای نشانه‌های درمانگاهی غیر طبیعی، آلودگی‌های انگلی خارجی و قارچی و نیز تب‌دار هستند کشتار نکنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.