اختصاص اعتبار به سد بیدواز اسفراین

نماینده مردم شهرستان اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال جاری صد میلیارد ریال اعتبار برای علاج بخشی سد بیدواز اسفراین تخصیص یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛  هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال جاری یکصد میلیارد ریال اعتبار برای علاج بخش سد بیدواز اسفراین اختصاص یافته بود که در هفته گذشته این اعتبار به شرکت آب و منطقه‌ای استان خراسان شمالی ابلاغ شده است.
وی افزود: از اواخر سال ۹۴ تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای سد بیدواز اسفراین دریافت شده که بخش عمده‌ای از آن هزینه شده است.
قوامی اظهار کرد: از مجموع اعتبارات ۴۰۰ میلیارد ریالی علاج بخشی سد بیدواز اسفراین ، صد میلیارد ریال در سال ۹۴، ۵۰ میلیارد ریال در سال ۹۵، صد میلیارد ریال در سال ۹۶ و در سال جاری صد میلیارد ریال دریافت شده که از مجموع اعتبارات بیش از سه چهارم آن اخذ شده است که امیدواریم بزودی این پروژه به اتمام برسد.
وی در خصوص پروژه‌های زیر ساختی استان به ویژه راه اهن که با پیگیری‌های انجام گرفته تسهیلات ریالی که بایستی از محل صندوق توسعه ملی گرفته شود برای راه آهن کنار گذاشته شده است، گفت:: در حال حاضر در حساب بانک عامل که بانک صنعت و معدن است مسدود شده که امیدواریم مصوبه هیئت وزیران صادر شود و قطعه راه آهن اسفراین به بجنورد و شیروان عملیاتی شود و قطعه‌ای که از سمت اسفراین به نقاب به طول ۲۵ کیلومتر می‌باشد و بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد به بزودی به اتمام برسد.
وی اظهار کرد: قطعه دوم راه آهن اسفراین به بجنورد و شیروان که ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اعتبار خوبی نیز در سال جاری دارد در دو سال آینده به اتمام برسد و بتوانیم استان خراسان شمالی را از طریق اسفراین به شبکه ریلی کشور متصل کنیم.
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی استان در ادامه از تخصیص ۲۰۰ میلیارد ریالی اعتبار برای پروژه راه بام به قوچان، میامی، جاجرم و سنخواست خبر داد و افزود: از این اعتبار در سه ماهه اول امسال ۴۰ درصد تاکنون پرداخت شده و قرار داد پیمانکار نیز تمدید شده که در آینده‌ای نزدیک این پروژه به بهره برداری می‌رسد.
قوامی در خصوص رکود واحد‌های صنعتی اسفراین افزود: شرکت لوله گستر اسفراین از محل قرار داد جدیدی که وزارت نفت به پیمانکاران ۲۸۰ حلقه چاه می‌دهد ان‌ها را مکلف کرده لوله‌های با سایز نه و پنجم دهم و سیزده سه هشتم را انحصارا از شرکت لوله گستر اسفراین خریداری نمایند و حق خرید از خارج و یا جا‌های دیگر را ندارند که تاکنون دو قرارداد نیز منعقد گردیده است.
انتهای پیام / ب


در سال جاری صد میلیارد ریال برای علاج بخشی سد بیدواز اسفراین تخصیص یافته است

برچسب ها: تسهیلات ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.