سرپرست کاروان ورزشی ایران گفت: توریست به بازی‌های پارآسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ اعزام نمی‌کنیم و تمام ورزشکاران از شانس اصلی کسب مدال هستند.

رضایی: توریست به بازی‌های پارآسیایی اعزام نمی‌کنیم/پاداش مدال آوران در پای سکو پرداخت می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هادی رضایی سرپرست کاروان ورزشی ایران اعزامی به بازی‌های پارآسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ در نشست خبری کمیته ملی پارالمپیک بیان کرد: در این دوره از بازی‌های پارآسیایی کاروان ورزشی ایران با نام خودباوری و امید و با شعار با توکل و تلاش ما می‌توانیم راهی رقابت‌ها می‌شود و با حذف یک ورزشکار در رشته دو و میدانی، ۲۰۹ ورزشکار همراه با ۸۰ نفر کادر فنی ساعت ۵ صبح روز دهم مهرماه با پرواز مستقیم راهی جاکارتا می‌شود.

حضور کاروان ورزشی ایران در ۱۳ رشته

او ادامه داد: ورزشکاران اعزامی به این دوره از بازی‌ها را سخت گیرانه انتخاب کردیم و تمام افرادی که شانس کسب مدال دارند در این دوره شرکت می‌کنند و ما توریست به بازی‌ها نمی‌فرستیم. ۱۳۶ ورزشکار مرد و ۷۳ ورزشکار خانم در ۱۳ رشته ورزشی به رقابت می‌پردازند در ۱۲ رشته به طور حتم شانس مدال داریم و در رشته بوچیا با نگاه حمایتی در مسابقات حاضر شدیم.

تغییر در ترکیب رشته بوچیا

رضایی تصریح کرد: علی اصانلو یکی از ورزشکاران بوچیا کاروان کشورمان متاسفانه در حالت کما قرار گرفت و ما مجبور شدیم ورزشکار دیگری را قرار دهیم و امیدواریم که این ورزشکار ما هر چه سریع‌تر بهبودی کامل را بدست آورند.

هدفمان کسب جایگاه سومی توزیع مدال

او افزود: ۱۴ مهرماه مراسم افتتاحیه برگزار می‌شود و از ۱۶ مهرماه ورزشکاران به رقابت می‌پردازند. این دوره کشور میزبان بازی‌ها را در ۱۷ رشته برگزار می‌کند که ما فقط در ۱۳ رشته شرکت می‌کنیم و امیدواریم با حفظ جایگاه چهارمی دوره قبل بتوانیم رده سوم را بدست آوریم.

افزایش حضور بانوان در بازی‌های جاکارتا

سرپرست کاروان ورزشی ایران در مورد نحوه انتخاب ورزشکاران گفت: رکورد‌های سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ ورزشکاران را بررسی کردیم و افرادی که به طور حتم می‌توانستند شانس مدال داشته باشند انتخاب کردیم و در بخش بانوان نسبت به دوره قبل از ۵۰ ورزشکار به ۷۳ ورزشکار افزایش داشتیم.

پاداش مدال آوران در پای سکو پرداخت می‌شود

رضایی عنوان کرد: کمیته ملی پارالمپیک در پای سکو پاداش مدال آوران را پرداخت می‌کند. ۵۰۰۰ دلار برای مدال آوران طلایی، ۱۰۰۰ دلار برای مدال آوران نقره و ۵۰۰ دلار برای مدال آوران برنز در نظر گرفته شده است.

پاداش مدال آوران پارآسیایی با افراد سالم یکسان است

او تصریح کرد: وزیر ورزش و جوانان نیز قول داده است که پاداش مدال آوران بازی‌های پارآسیایی با مدال آوران بازی‌های آسیایی یکسان باشد و در یک زمان پرداخت خواهد شد.

کشور میزبان تصمیم به حذف رشته فوتبال ۵ و ۷ نفره گرفت

رضایی در مورد غیبت رشته‌های فوتبال ۵ و ۷ نفره در این دوره از بازی‌ها گفت: کشور میزبان با توجه به اینکه در این دو رشته تیم قوی ندارد این رشته‌ها را حذف کرد و این تصمیم مربوط به ۴ سال قبل است و اگر ایران در این رشته ها شرکت می‌کرد به طور حتم موفق به کسب مدال طلا بازی‌ها می‌شد.


سرپرست کاروان ورزشی ایران در پایان بیان کرد: امیدواریم که ورزشکاران ما بتوانند با مدال آوری باعث افتخار کاروان ایران در این دوره از بازی‌های پارآسیایی شوند و به نوعی تجربه لازم برای حضور در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کنند.


بیشتر بخوانید:

رشته‌های اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ مشخص شد

۱۸ نفرنماینده قزوین در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی

شعار کاروان اعزامی به بازی‌های پارآسیایی مشخص شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار