مدیرکل تربیت بدنی کل کشور در مورد وضعیت فعلی معلمان ورزش در مدارس ایران توضیحاتی ارائه کرد.

محمد جعفری مدیرکل تربیت بدنی کل کشور در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره وضعیت فعلی معلمان ورزش در مدارس ایران اظهار کرد: تربیت بدنی در مدارس متوسطه دوم متحول می‌شود ساعت درس تربیت بدنی در پایه یازدهم افزایش یافت و این درس به پایه دوازدهم اضافه می‌شود.

۳۰ دقیقه زمان زنگ ورزش برای پایه یازدهم افزایش یافت

وی درباره تعداد مربیان تخصصی ورزش در مدارس گفت: در کل کشور ۳۳ هزار نیروی متخصص تربیت بدنی داریم که با توجه به برنامه استراتژیک آموزش و پرورش مبنی بر توسعه کمی و کیفی درس تربیت بدنی و با توجه به تحول سیستم آموزشی، درگذشته درس تربیت بدنی در پایه یازدهم ۹۰ دقیقه تدریس می‌شد که به ۲ ساعت افزایش یافته و در پایه پیش دانشگاهی نظام قدیم یا دوازدهم کنونی درس تربیت بدنی تدریس نمی‌شد که در حال حاضر به این پایه اضافه شده است.

از طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون نیروی متخصص جذب می‌کنیم

جعفری ادامه داد: با توجه به این که وزارت آموزش و پرورش از گذشته با کمبود نیروی متخصص تربیت بدنی مواجه بوده است و این کمبود را از طریق معلمان حق التدریس جبران می‌کرد، این افزایش ساعت‌های تدریس مدارس نیز مشکل را 2 چندان کرده است و ما باز هم این کمبود را داریم.

مدیرکل تربیت بدنی کشورمان گفت: همه توان خود را به کار گرفته‌ایم کمبود نیروی متخصص را جبران کنیم که این موضوع را از 2 طریق حل خواهیم کرد در اولین قدم جذب آموزگار تربیت بدنی از طریق دانشگاه فرهنگیان خواهد بود و با توجه به نیاز هر استان معلم تربیت بدنی مورد نیاز را تخصیص خواهیم داد، دومین راه حل هم برگزاری آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش خواهد بود. از طریق این آزمون‌ها حدود ۱۰۰۰- ۱۰۵۰ نفر نیرو متخصص و معلم تربیت بدنی جذب خواهیم کرد.

طرح جامع آموزش آموزگاران تربیت بدنی پایه ابتدایی کلید خورد

جعفری اظهار کرد: طرح جامع آموزش آموزگاران پایه از ابتدای تیرماه امسال استارت خورده است این طرح از طریق مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان شروع شده است، ستاد‌های استانی تشکیل شده و کمیته محتوا تشکیل داده است که دستورالعمل‌هایی را برای اموزش دبیران تربیت بدنی در مقطع پایه شهرستان‌ها فرستاده است.

۵ میلیارد برای آموزش مربیان پایه دوم و سوم ابتدایی در نظر گرفتیم

وی ادامه داد: برای آموزش این دوره ۴۰ ساعت که شامل بخش‌های تئوری و عملی است و حدود ۵ میلیارد بودجه به آن اختصاص داده شده است، مرحله اول این طرح به پایان رسیده است، مرحله بعد آموزش معلم‌های پایه دوم و سوم ابتدایی است که طبق برنامه ۷۰ هزار اموزگار با اولویت مدارس دخترانه شروع به کار خواهند کرد.

تربین بدنی باید در سایر دروس هم تلفیق شود

جعفری با اشاره به معلم‌ها در پایه ابتدایی افزود: معلم‌های ابتدایی باید بتوانند ورزش را هم به کودکان آموزش دهند که این اتفاق نمیفتد مگر اینکه دبیر مربوطه خود هم آموزش دیده باشد و اهل ورزش باشد، به همین دلیل دست نامه‌هایی (handbook) با محتوای مهارت‌های ورزش را باید در پایه‌های اول، دوم و سوم بیاموزند، در این مجموعه کتاب‌ها ۸۰ بازی هم تعریف شده است که معلم باید بداند و از ان در تدریس استفاده کند.

استعدادیابی دانش آموزی با شروع مدارس جدی گرفته می‌شود

جعفری در پایان گفت: با شروع فصل مدارس و آغاز هفته تربیت بدنی در ۲۶ مهرماه المپیاد‌های ورزشی شروع به کار خواهند کرد. در ابتدا مسابقات در سطح داخل مدارسی، بین پایه‌ای و ... برگزار می‌شود و دبیران و معلمان مدارس و آموزشگاه‌های کشور دانش آموزان را زیر نظر می‌گیرند و در صورت تشخیص توانایی و استعداد کودکان و نوجوانان به کانون‌های درون مدرسه‌ای یا برون مدرسه‌ای راهنمایی می‌کنند تا در مسیر درست به سمت ورزش حرفه‌ای رهنمون شوند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار