معاون هماهنگی و پیگیری امور استان‌های دفتر ریاست جمهوری امروز در نشست ستاد بازسازي مناطق زلزله زده استان کرمانشاه حضور داشت .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، احمدی معاون هماهنگی و پیگیری امور استان‌های دفتر ریاست جمهوری گفت: تجربيات مديريت بحران زلزله کرمانشاه باید در دانشگاه ها تدريس شود.

️ وی گفت : يك تيم 15 نفره از دفتر رييس جمهور به منظور بررسي وضعيت روند بازسازی مناطق زلزله زده و بررسی مشکلات موجود از روز جمعه در منطقه مستقر شده اند.

وی افزود: این حضور هم به معنای خداقوت به مجموعه مديريت ارشد استان به خاطر یک کار شبانه روزی طی این ۱۰ ماه است و هم رصد مشکلات اساسی صورت گرفت تا با انعکاس آن ها بتوانیم به رفع آن ها کمک کنیم.

احمدی گفت: گزارش پیشرفت کارها و نیازها و مشکلات با دیدی مستقل و منصفانه تهيه و تنظيم شده که با قید فوریت به رئیس جمهور تقدیم می شود.

وی افزود: مجموع برآوردهاي اين تيم بیانگر تلاش های گسترده دولت، استانداري كرمانشاه، نمایندگان استان و دیگر مجموعه ها و گروه ها در مراحل مختلف اسکان موقت، آواربرداری و مرحله نوسازي و اسكان دايم است.

وی با بیان اینکه استاندار كرمانشاه در اين زلزله برای مدیریت مناسب این بحران تمام توان خود را به كار گرفت، گفت: اطلاع رسانی در سطح کشور و ملی پيرامون كارها و خدمات عظیم صورت گرفته ضعیف بوده است.

احمدی افزود: تجربيات مدیریت بحران در زلزله اي به ابعاد و بزرگي زلزله كرمانشاه بايد به شكل مدوني تدوين شود و در اختيار مديران قرار داده شود تا بتوان از آن ها در زلزله های احتمالی آینده استفاده شود. همچنين تجربيات مديريت اين بحران در دانشگاه ها نیز باید تدريس شود

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه حدود 9 میلیارد تومان برای بازسازی مناطق زلزله زده بودجه نیاز است، گفت: دولت تا کنون پنج هزار و 872 میلیارد تومان برای بازسازی مناطق زلزله زده بودجه اختصاص داده است که در بخش های عمرانی، اعطا تسهیلات و کمک های بلاعوض صرف می شود.

 

 

انتهای پیام/د

تجربيات مدیریت بحران در زلزله ای به ابعاد و بزرگی زلزله كرمانشاه بايد به شكل مدونی تدوين شود

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.