مدیرکل انتقال خون استان گلستان از فعالیت پایگاه‌های ثابت و سیار انتقال خون استان گلستان در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ میر محمد علی حسینی مدیرکل انتقال خون استان گلستان گفت: در تاسوعا و عاشورای حسینی، مراکز و تیم‌های سیار خون‌گیری انتقال خون آماده پذیرش اهداکنندگان خون در استان گلستان هستند.

وی ادامه داد: تیم سیار خونگیری امام زاده عبدالله گرگان درصبح روز‌های تاسوعا، عاشورا فعال است.

حسینی گفت: اتوبوس سیار خونگیری در روستای نودیجه در روز عاشورا از ساعت ۸ و سی دقیقه تا ۱۳ و سی دقیقه فعالیت می‌کند.

مدیرکل انتقال خون استان گلستان گفت:در راستای بهره‌گیری بهینه از استقبال گسترده هموطنان نیکوکار و مومن کشور در امر خداپسندانه اهدای خون به ویژه در ایام تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی برای ترویج پیام تصمیم آگاهانه، اهدای خون مسئولانه و زمینه‌سازی لازم برای تامین خون سالم، طرح نوبت‌دهی نذر خون از تاسوعا تا اربعین در صفحه پورتال رسمی سازمان انتقال خون ایران www.ibto.ir بارگزرای شده است.

حسینی اظهار کرد: هدف برنامه‌ریزی لازم برای مدیریت بهینه ذخایر خونی و پیشگیری از احتمال افزایش ضایعات در ادارات کل استان‌ها و کاهش خطر احتمالی تعداد خون‌های با تاریخ انقضای نزدیک در روز‌های پس از ایام است.

وی ادامه داد: انتقال خون گلستان با ۷ مرکز ثابت ویک اتوبوس سیار خونگیری نیاز خونی ۲۵ مرکز درمانی و بیمارستان استان را تامین می‌کند.

مدیرکل انتقال خون استان گلستان گفت: از مردم این درخواست را داریم که نذر و اهدای خون خود را از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر به صورت تدریجی انجام دهند تا با توجه به مسائل نگهداری فرآورده خون بهترین استفاده را داشته باشیم.

انتهای پیام /ع/پ

اهدای خون در روزهای عزاداری سالار شهیدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.