استاد سطح عالی حوزه علمیه قم ولایت فقیه را شعبه‌ای از ولایت اباعبدالله الحسین (ع) دانست و گفت: باید از ولایت فقیه تبعیت داشته باشیم تا بتوانیم در برابر توطئه‌های استکبار مقاومت کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ حجت الاسلام محمدنقی مجتهد تبریزی استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، در اجتماع بزرگ عزادارن حسینی شهرستان مرند در حسینیه امام خمینی (ره) با اشاره به اقامه نماز اول وقت امام حسین (ع) در بحبوحه جنگ روز عاشورا ابراز داشت: امام حسین (ع) شهید نماز است و ما به عنوان پیروان سید الشهدا باید به اصل نماز اهمیت دهیم، اگر نماز قبول واقع شد تمام برکات در زندگانی جاری می‌شود.

وی افزود: عزاداری بدون نماز فایده‌ای نخواهد داشت، علی دارم، حسین دارم چه غم دارم، حرف و اعتقاد نادرستی است، امام حسین (ع) و امیرالمومنین (ع) در محراب نماز به شهادت رسیدند و این وظیفه ما در اقامه نماز را سنگین‌تر می‌کند.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: در دوران دفاع مقدس نیز برخی شهدا راه صدساله را در یک شب طی کردند، آن‌ها با تأسی از راه امام حسین (ع) به سعادت رسیدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مرگ را عبور از مرحله‌ای به مرحله‌ای دیگر دانست و اظهار داشت: مرگ عدم و نابودی نیست که از آن ترس داشت و براین اساس، یاران باوفای حضرت سیدالشهدا با اشتیاق به استقبال مرگ و شهادت رفتند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهدتبریزی با تشریح رمز ماندگاری اصحاب امام حسین (ع) اذعان داشت: اصحاب امام حسین (ع) علاوه بر ایمان، تقوا و علم تبعیت از ولایت داشتند، حتی حضرت علی اکبر (ع) برای ورود به میدان از ولایت خود اذن خواستند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ما شهید می‌شویم، اما ظلم را نمی‌پذیریم، ادامه داد: ولایت فقیه شعبه‌ای از ولایت اباعبدالله الحسین (ع) است و باید در تمام عرصه‌ها از ولایت فقیه تبعیت داشته باشیم تا بتوانیم در برابر توطئه‌های استکبار مقاومت کنیم.

وی در پایان بر ضرورت تبعیت دولتمردان از ولایت فقیه تاکید کرد و گفت: دولتمردان و سیاستمداران باید تابع امر ولایت فقیه باشند، دولت نباید اوامر رهبری را توجیه کند بلکه باید پیگیر توصیه‌ها و منویات رهبر انقلاب اسلامی باشد.

 

انتهای پیام/ی

اجتماع بزرگ عزادارن حسینی شهرستان مرند

برچسب ها: اربعین ، محرم 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار