گونه‌ای نادر از انار سرخ که با رنگی متفاوت توجه بسیاری را به خود جلب کرده، به تازگی در چین روییده شده است.

شب یلدای امسال میزبان انارهای سفید باشید +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛تصور همگان از انار،میوه‌ای سرخ رنگ است که مزه‌ای شیرین دارد اما گونه‌ای نادر در چین روییده شده که نه تنها ظاهر آن با باقی انارها متفاوت است بلکه‌ مزه‌ای متفاوت از آنچه تا به حال امتحان کرده‌اید دارد.

انار یکی از میوه های خوش آب و رنگ فصل پاییز و زمستان است که در مقایسه با سایر میوه های این فصل، آنتی اکسیدان بیشتری برای افزایش ایمنی، مقاومت و حفاظت از بدن در مقابل بیماری‌ها، میکروب‌ها و ویروس‌ها دارد. 

اما فارغ از این‌ خواص گونه‌ای نادر به زمره انار اضافه شده است که به رنگ سفید است. علاوه بر پوست این میوه،تمام دانه‌های آن نیز به رنگ سفید است و هیچ دانه‌ای به رنگ سرخ ندارد.

 این گونه نادر و زیبا  در چین پرورش داده می‌شود و خواصی بیشتر از انار قرمز دارد که به اختصار به بیان آن می‌پردازیم:

*مکمل تغذیه: انار سفید ارزش غذایی بیشتری نسبت به باقی میوه‌ها داردو دلیل آن درداشتن محتوای بیشتری از آب که شامل فروکتوز،ویتامین ها  و مواد معدنی است خلاصه می‌شود.انار سفید به دلیل داشتن ویژگی‌هایی این چنینی متابولیسم و ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد.

*پیشگیری و درمان بیماری: انار سفید تنها یک خوراکی نیست و ریشه،برگ و گل آن به‌عنوان دارو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 *تاخیر در پیری :این میوه به دلیل دارا بودن موادی چون آنتی اکسیدان بیشتر، می تواند اثر بیشتری در پاکسازی بدن از رادیکال‌های آزاد داشته باشد،که این عمل موجب کاهش آسیب رسانی و التهابات به سلولهای بدن می‌شود.

گفتنی است؛ این انارمی تواند از عروق خونی قلب و مغز محافظت کند و اثرات پیشگیرانه ای را بر روی بیماری های شایع مانند آترواسکلروز و بیماری قلبی عروقی و همچنین اختلال عملکرد قلبی داشته باشد.

در ادامه فیلم کوتاهی از این انار سفید را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.