معاون بهداشتی علوم پزشکی استان ایلام بر ضرورت رعایت توصیه های بهداشتی در خصوص توزیع نذورات در طی ایام محرم و صفر تاکید کرد.

ضرورت رعایت توصیه های بهداشتی در خصوص توزیع نذورات

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام; دکتر ناصری فر ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) گفت:هرگونه پخت و پز باید در مکانی دارای شرایط بهداشتیصورت گیرد و ورود و خروج به محل طبخ غذا و دخالت افراد متفرقه در امر تهیه و توزیع مواد خوردنی و آشامیدنی ممنوع می باشد.

وی افزود:با رعایت اصول بهداشت فردی مسوولان تهیه مواد اولیه باید از سالم و یهداشتی بودن مواد اولیه مصرفی اطمینان داشته باشند.

ناصری فر با اشاره به این مطلب که مدیران هیات ها و هیات امنا مساجد وتکایا توجه داشته باشند در قبول نذورات به صورت غذای آماده دقت کافی نمایند اضافه کرد:بازرسان بهداشت محیط در نظارت بر مواد خوردنی و آشامیدنی همکاری لازم را به عمل می آورند.

وی اظهارکرد:آب آشامیدنی باید بهداشتی و ترجیحا از شبکه توزیع عمومی باشد و از ذخیره سازی و نگهداری مواد غذایی خام و پخته در مجاورت هم خودداری شود.

ناصری فر گفت:در توزیع غذا از ظرف به ظرف کردن بی مورد آن خودداری و حتی الامکان در کوتاه ترین فاصله غذای توزیع شده به به صورت گرم مصرف شود.

وی افزود:پس از پذیرایی نسبت به جمع آوری و دفع مناسب پسماندهای تولید شده اقدام نموده و از پراکندن ظروف یک بار مصرف در معابر و خیابان خودداری شود.

انتهای پیام/اس

 

 

 

اصول بهداشتی در ایام تاسوعا و عاشورا

برچسب ها: علوم پزشکی ، محرم97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.