سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: با توجه به اهمیت ساماندهی آثار تاریخی در استان بخشی از مرمت مسجد تاریخی "میرزا علی اکبر" در اردبیل به اتمام رسیده است.

کریم لطفی، سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل امروز در بازدید از مسجد تاریخی میرزا علی اکبر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اردبیل اظهار داشت: با توجه به اهمیت ساماندهی آثار تاریخی در استان در نیمه نخست امسال بخشی از مرمت مسجد تاریخی "میرزا علی اکبر" در اردبیل به اتمام رسیده و در این زمینه انجام مستمر مرمت و نگهداری یک اولویت اساسی است.

وی با اشاره به این که هم‌اکنون ظرفیت بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌های تاریخی اردبیل به طور مستمر استفاده می‌شود بیان کرد: بی‌شک توجه به این مسئله برای احیا و حفظ آثار تاریخی یک اولویت بسیار مهم است و در این زمینه سعی و تلاش ما بر این است که با مشارکت گروه‌های مردمی آن طور که لازم است عمل کنیم.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: یکی دیگر از اهدافی که این مجموعه آن را دنبال می‌کند استفاده از مشارکت عمومی در راستای حفظ و صیانت از بناها و آثار تاریخی است که این مسئله نیز در حال حاضر برای ما حائز اهمیت است و درصدد فرهنگ‌سازی مناسب در این حوزه هستیم.

لطفی تصریح کرد: هم‌اکنون مرمت آثار تاریخی متناسب با تامین اعتبارات پیش می‌رود که به همین منظور اجرای پروژه‌ها را به صورت فازبندی در دستور کار قرار داده‌ایم تا بتوانیم به این شکل در کم‌ترین زمان ممکن پروسه‌های اجرایی پروژه‌ها را به اتمام رسانده و به اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.

وی از رونق گردشگری سلامت و جذب سرمایه‌گذاران خبر داد و اظهار کرد: توسعه این حوزه با جلب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و در نظر گرفتن ظرفیت‌های ملموس و ناملموس استان در دستور کار قرار داده‌ایم و امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک بتوانیم معماری‌های شاخص استان را به جایگاه شایسته و قابل قبول برسانیم.

انتهای پیام/ ع

مرمت آثار تاریخی در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.