پولیتیکو گزارش داد رئیس‌جمهور آمریکا احتمالا امسال نیز در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل خواستار دیدار با رئیس‌جمهور ایران خواهد شد.

آیا ترامپ و روحانی در نیویورک با هم دیدار می‌کنند؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وب‌سایت آمریکایی پولیتیکو در خلال گزارشی نوشت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا احتمالاً امسال نیز خواستار دیدار با حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل شود.

به نوشته «پولیتیکو»، دونالد ترامپ  احتمالاً خواستار دیدار با حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل شود، هنگامی که هر دو در نیویورک حضور دارند. دونالد ترامپ در مجمع عمومی سال گذشته نیز تلاش داشت با مقامات ایرانی دیدار کند و اخیراً نیز گفته است، بدون هیچ پیش‌شرطی خواستار دیدار و گفتگو با مقامات جمهوری اسلامی است.


بیشتر بخوانید: چرا ترامپ مدام دم از مذاکره با ایران می‌زند؟


رئیس دفتر رئیس‌جمهور ایران تیرماه سال جاری و در پی درخواست رئیس‌جمهور آمریکا برای دیدار با مقامات ایرانی بدون هیچ شرطی اعلام کرد این درخواست تازگی ندارد و در  سفر سال گذشته حسن روحانی به نیویورک، دونالد ترامپ 8 بار خواستار ملاقات با رئیس‌جمهور ایران شده بود.

پولیتیکو نیز اشاره می‌کند: « مقامات ایرانی درخواست سال گذشته دولت ترامپ برای دیدار و گفتگو را رد کردند. این درخواست از طریق فرانسه به تیم ایرانی اعلام شده بود».

در بخش دیگری از گزارش آمده است: «دونالد ترامپ نشست هفته آینده مجمع عمومی سازمان ملل را فرصتی برای محکوم‌کردن ایران برای آنچه «گسترش بی‌ثباتی و تروریسم» در خاورمیانه می‌نامد، می‌داند، اما بسیاری از متحدان اصلی آمریکا احتمالاً از این نشست جهانی استفاده می‌کنند تا نشان دهند خود دونالد ترامپ بزرگترین تهدید برای صلح جهانی است».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار