رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه انتقادهایش از «جف سشنز» این بار اعلام کرد هیچ دادستان کلی ندارد.

انتقاد شدیداللحن ترامپ از جف سشنز: من دادستان کل ندارم!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که در یک سال گذشته بارها از عملکرد «جف سشنز»، دادستان کل آمریکا خشمگین شده است، در تازه ترین مصاحبه خود با نشریه هیل، تندترین حمله لفظی را روانه او کرد.

وی در این مصاحبه گفت: من اصلا دادستان کل ندارم. این واقعا ناراحت کننده است. من از عملکرد او در زمینه مرزها هم ناراضی هستم. از مسائل زیادی درباره او ناراضی هستم. فقط این مسئله نیست.

ترامپ در ادامه با ابراز تأسف از انتخاب جف سشنز اعلام کرد که وفاداری‌اش به این شخص باعث شد نتواند برای انتخاب دادستان کل آمریکا درست تصمیم‌گیری کند. وی افزود: «من واقعا از جف سشنز ناراحت هستم؛ زیرا او نزد من آمد. او اولین سناتوری بود که از من حمایت کرد. او می خواست دادستان کل شود و من این را ندیدم.»

رئیس جمهور آمریکا در این مصاحبه هیچ صحبتی درباره اخراج جف سشنز نکرد؛ اما گفت: از او بسیار ناامید شده است و باید ببیند چه خواهد شد.

اختلافات میان جف سشنز و دونالد ترامپ از آنجا شروع شد که دادستان کل آمریکا خود را از پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا و احتمال وجود ارتباط میان تیم ترامپ و کرملین کنار کشید. به همین دلیل پس از آنکه ترامپ «جیمز کومی»، رئیس سابق اف بی آی را در مه سال 2017 از این سمت اخراج کرد، پرونده روسیه در اختیار «راد روزنستاین»، معاون دادستان کل آمریکا قرار گرفت. روزنستاین هم «رابرت مولر» را مسئول بررسی پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا کرد.

جف سشنز هم همانند ترامپ سیاست های سخت‌گیرانه‌ای در قبال مهاجرت به کار گرفته است. این دادستان کل آمریکا در ماه آوریل سال جاری میلادی اعلام کرده بود با استفاده از یک سیاست جدید موسوم به «تحمل صفر» خانواده های مهاجرانی که به صورت غیرقانونی وارد کشور شوند را از فرزندانشان جدا می کند. جف سشنز حتی اعلام کرد اگر خانواده ها نمی خواهند از فرزندانشان جدا شوند، پس به صورت غیرقانونی وارد کشور نشوند. به دنبال گسترش انتقادها از این سیاست متضرر، دونالد ترامپ در ماه ژوئن دستور لغو آن را صادر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار