ناجیان غریق مستقر در سواحل مازندران سه روز ۹۳ گردشگر را از غرق شدن و مرگ حتمی نجات دادند.

نقی کریمیان رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری   ، با بیان اینکه طرح دریا از اول خرداد در مازندران آغاز شد و تا ساعت ۲۰ فردا ۳۱ شهریور ادامه دارد، گفت: از ۲۷ شهریور امسال تا کنون ۹۳ نفر از خطر مرگ پس از غرق شدن نجات یافتند.

وی افزود: در این مدت ۲۷ شهریور ماه یک جوان ۱۹ ساله به نام ب- ص. اهل قزوین در منطقه ممنوعه بهزیستی  آب های ساحلی شهرستان بابلسر غرق شد.

کریمیان گفت: در این مدت دریا طوفانی و نامناسب برای شنا بود و این غریق بدون توجه به هشدار‌های ناجیان غریق مستقر در ساحل و با توجه به توان شنای خود اقدام به شنا در دریا کرده بود که در بازگشت به علت ناتوانی در ادامه مسیر درگیر موج‌های شکافنده شد و جان باخت.

رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران از بکارگیری هزار و ۴۲۰ ناجی غریق در داخل وخارج طرح سالم سازی دریا خبرداد و گفت:این تعداد ناجیان غریق به همراه ۱۰۰ جت اسکی و قایقران در محدوده ۹۵ طرح سالم سازی دریا و ۳۷۵ نقطه حادثه خیز شناممنوع برای امدادرسانی در سواحل مازندران مستقر هستند.

وی افزود: بمنظور کاهش غرق شدگان در دریا در روز‌های پایانی شهریور ، سه روزگذشته ۱۰۰ ناجی غریق داوطلب به صورت رایگان با لباس ناجیان غریق به مسافران خدمات ارائه دادند.

کریمیان به ممنوعیت شنا در مناطق سنگ چین و اسکله ها، مناطق فعالیت قایق‌ها و جت ها، شنا در شب و خارج از محدوده طرح دریا اشاره کرد و گفت:بیش از ۸۰ درصد نجات یافتگان و جان باختگان دریا در آب های ساحلی  شهر‌های بابلسر، محمودآباد، نوشهر و نور ثبت شده است.

وی اطلاعات ناکافی مسافران و شهروندان از وضعیت دریا، موج‌های شکافنده، شنا در منطقه در ممنوعه و خارج از طرح دریا و توجه نکردن به هشدار‌های ناجیان غریق و اشتباه گرفتن دریا با استخر شنا و شنا در هوای طوفانی را علت اصلی غرق شدگان و جان باختگان دریا در تابستان امسال بیان کرد.
انتهای پیام/آ

بازگشت ۹۳ غریق به زندگی در مازندران

برچسب ها: هلال احمر ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار