امام‌جمعه شهر چوارگفت: مدارس و دانشگاه‌های کشور به‌عنوان پایگاه‌های تربیت مهم‌ترین عناصر انقلاب اسلامی اند.

آغاز مهرماه، نویدبخش فرارسیدن بهار آموزش و تربیت استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام    حجت‌الاسلام میهن‌پرست امام‌جمعه شهر چوار گفت: مدارس و دانشگاه‌های کشور به‌عنوان پایگاه‌های تربیت مهم‌ترین عناصر انقلاب اسلامی یعنی نیروی انسانی مومن، متعهد و متخصص مطرح هستند.

حجت‌الاسلام میهن‌پرست اظهار کرد: همه‌ساله آغاز مهرماه، نویدبخش فرارسیدن بهار آموزش و تربیت است، مدارس و دانشگاه‌های کشور به‌عنوان پایگاه‌های تربیت مهم‌ترین عناصر انقلاب اسلامی یعنی نیروی انسانی مؤمن، متعهد و متخصص در این روزها فرایند آموزشی و پرورشی خود را آغاز می‌کنند.

وی، افزود: اکنون ایران اسلامی بر اساس گزارش موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، دارای تعداد 3 میلیون و 794 هزار و 420 دانشجو است و همچنین رقمی در حدود 14 میلیون دانش‌آموز دختر و پسر در مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس است که این آمارها به زبان دیگر از حضور بیش از یک‌چهارم جمعیت فعال کشور در این قشر حکایت دارد و به‌خودی‌خود اهمیت غیرقابل‌انکار برنامه‌ریزی و احساس مسئولیت در این حوزه را ضروری می‌کند.

 

11 محرم آغاز حرکت اسرا و اهل‌بیت امام حسین (ع) به شام و روز تجلیل از اسرا و مفقودین

  حجت‌الاسلام میهن‌پرست، گفت: امام حسین (ع) زمانی که قصد آغاز قیام حماسی خود علیه حکومت طاغوت زمان را نمود و باآنکه سرانجام این قیام را چیزی جز شهادت خود و عزیزترین یاران و اهل‌بیت خود نمی‌دانستند، اما بااین‌حال تمامی آنان را با خود همراه کرد.

وی، افزود: چراکه آن حضرت به این موضوع آگاه بود که این اهل‌بیت ایشان هستند که باید نظاره‌گر و تحمل نمودن سخت‌ترین مصائب روزگار شاهد و روایت گر این حادثه تاریخی و منتقل‌کننده پیام این رسالت عظیم باشند که اگر نباشد این قیام و در ظلمت و جهل حکومتی بنی امیه بر مردم آن زمان و هم در جریان تاریخ محور خواهد شد.

 

انتهای پیام/با

سخنان امام جمعه شهر چوار در خطبه های نماز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.