آیین رژه نیروهای مسلح همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا هشت سال دفاع مقدس در کرمانشاه برگزار شد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه امروز شنبه در آیین رژه نیروهای مسلح همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا هشت سال دفاع مقدس گفت :کشور ایران در چنین روزی که ۲ سال از عمر نظام و انقلاب گذشته بود مورد هجمه قرار گرفت.

وی افزود:امروز هیچ تحلیل و سخنرانی نیست که دفاع مقدس در آن مطرح نباشد و به فراموشی سپرده شود و همه اینها از برجستگی های انقلاب و نظام اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد:دفاع مقدس یک امر حیاتی بود که به کشور و دنیای اسلام حیات بخشید و به آنها معنا داد که چگونه باید دفاع کنند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس الگو برای دنیا قرار گرفت، گفت: دفاع مقدس معنای مبارزه، مقاومت و ایستادگی را به جهانیان نشان داد.

آیت الله علما بیان کرد:دفاع مقدس سلطه و استکبار را به دنیا معرفی کرد و پدیده های تازه ای از انقلاب متولد شد شاید اگر آمریکا و صدامیان می دانستند نتیجه به این ختم می شود دست از پا خطا نمی کردند.

امام جمعه کرمانشاه گفت:دفاع مقدس سبب شد تا امروز در گوشه ای از لبنان حزب الله متولد شود همچنین تولد حشب اشعبی، حماس، انصار الله یمن، لشگر زینبیون و فاطمیون، مقاومت سوریه و حیدریون از برکات ۸ سال دفاع مقدس ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه این نیروها با اسم و بی اسم در مقابل عوامل تکفیری، النصره ایستادند و همه این پیروزی ها مدیون ۸ سال دفاع مقدس است، ابراز داشت:ایران به تمام دنیا درس داد و درس بزرگ را به خود آمریکا و تکفیری ها داد و اگر این دفاع نبود بدون تردید امروز خمودگی بر کشورهای اسلامی حاکم بود و استکبار و آمریکا هر کار که می خواست انجام می داد.

آیت الله علما گفت:اگر چه عزیزانی در این راه پرپر شدند و خسارت ها و صدمات فراموش نشدنی بر ما وارد شد اما همانطور که امام(ره) فرمود این جنگ برکاتی دارد که برکات را امروز در سراسر دنیای اسلام شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه آمریکا ناراحت است و باید بداند تحریم هایی که ممکن است ۱۰ تا ۱۵ درصد تاثیر داشته باشد، سودی ندارد، تصریح کرد:باید بدانیم این تحریم ها و محاصره از اول انقلاب بر ما حاکم بوده است اما به تعبیر یکی از سرداران سپاه کشور ما روی اقیانوس موشک و قدرت و توانمندی است و به همین خاطر کاری از آمریکا ساخته نیست و تحریم ها را از روی ناتواتی انجام می دهد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود:امروز بسیج دهها میلیونی متولد از هفته دفاع مقدس است متولد از نگاه پیر جماران و تاکیدات رهبر و فرمانده کل قواست.

آیت الله علما با اشاره به اینکه چفیه ای که به گردن رهبر انقلاب است نشان از بسیجی بودن ایشان و مملکت است، ابراز داشت:حزب الله لبنان در ۳۳ روز اسرائیل را به زانو درآورد اسرائیلی که مصر و سوریه را در ۵ روز تسخیر کرد اما دیدیم که مقاومت لبنان با الگو گیری از دفاع مقدس آنها را در هم پیچید.

آیت الله علما گفت:باید قدر انقلاب را بدانیم شاید یکسری مشکلات از جمله گرانی و تورم باشد اما باید بدانیم که انقلاب و هشت سال دفاع مقدس چه پیامهایی داشت و آمریکا حق دارد که عصبانی باشد.

 

 

انتهای پیام/د

هیچ تحلیل و سخنرانی نیست که دفاع مقدس در آن مطرح نباشد

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، رژه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.