زنگ شکوفه‌ها همزمان با سراسر کشور در کرمانشاه به صدا درآمد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، زنگ نمادین شکوفه‌ها، امروز(31 شهریور) همزمان با بازگشایی مدارس به روی کلاس اولی ها، در دبستان شهید نازپروریان کرمانشاه به صدا درآمد.

مجید یزدان‌پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در این مراسم با اشاره به وجود یک میلیون و 300 هزار دانش‌آموز کلاس اولی در سراسر کشور، اظهار کرد: سهم کرمانشاه از این تعداد 30 هزار دانش‌آموز است که امروز سال تحصیلی 98-97 را آغاز کردند.

وی از پایه ابتدایی به عنوان پایه مهم و حساس یاد کرد و افزود: باید به دانش‌آموزان این پایه اجازه‌بازی، تفریح و شاد زندگی کردن را نیز در کنار درس و مدرسه داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه نباید اجازه دهیم کتاب‌ها و کلاس‌های تقویتی وارد مقطع ابتدایی شود، یادآوری کرد: ذهن دانش‌آموزان ابتدایی نباید انباشته از مطالبی شود که هیچ تاثیری در آینده آنها ندارد.

به گفته یزدان‌ پناه دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی باید ساعت بیشتری از بعدازظهرها را به تفریح و استراحت اختصاص دهند.

وی از تغییر شیوه مشق نوشتن دانش آموزان کلاس اول هم خبر داد که به زودی روش‌های جدید آن در اختیار اولیا نیز قرار خواهد گرفت.

یزدان‌پناه عنوان کرد: به علاوه امسال با تاکیدی که در وزارت آموزش و پرورش وجود داشت آموزش‌هایی برای اولیا در زمینه‌های مختلف طراحی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه مدرسه فقط متعلق به مادران نیست، خواستار حضور بیشتر پدران در کنار دانش‌آموزان و سرکشی آنها از مدرسه فرزندانشان شد.

وی اظهار کرد: خواسته دیگر ما حمایت ذهنی والدین از مدارس است و نباید تصور کنیم حمایت‌ها فقط به پول محدود می‌شود.

 

 

انتهای پیام/د

وجود 30 هزار دانش‌آموز کلاس اولی در کرمانشاه

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، مدرسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.