فرمانده انتظامی شهرستان سنقروکلیایی با بیان اینکه خانواده در شکل گیری اعتقادات فرزندان، یک نقش محوری است گفت: محیط خانواده مساعدترین مکان برای تعالی فکری، جسمی و روحی فرزندان است.

غضبان احمدی فرد فرمانده انتظامی شهرستان سنقروکلیایی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، گفت : وقتی خانواده آسیب پذیر باشد بی شک فرزندان نیز دچار آسیب جدی خواهند شد و از طرفی هم جامعه و هم متولیان امر در این خصوص مسئول هستند.

وی افزود: اگر رعایت عفاف و حجاب در جامعه کم رنگ شود پایه های ساختاری اجتماع با چالش های جدی مواجه می شود و در مقابل نهادینه کردن این ارزش گرانبها با تکیه بر بنیان خانواده های سالم به عنوان رکن و محوری اصلی و اساسی در فراهم آوردن موجبات رشد و تعالی جامعه نقش بسزائی خواهد داشت.

این مقام انتظامی در ادامه افزود: عفاف و حجاب دو مقوله متفاوت و با معانی مختلف هستند که باید با یکدیگر تفکیک شوند حجاب به معنای رعایت پوشش ظاهری و عفاف به معنای رعایت اخلاق درونی و باطنی بوده پس در بسیاری از موارد این دو مقوله با هم رعایت نمی شود.

سرهنگ احمدی فرد تصریح کرد: بحث عفاف و حجاب مختص دوره یا جنس خاصی نیست هم به آقایان و هم به خانم ها مربوط می شود.

وی افزود: این درست نیست که وقتی بحث عفاف و حجاب پیش می آید بلافاصله موضوع به خانم ها ربط داده شود و آقایان خود را مقید به آن ندانند ، بلکه زن و مرد هر دو مخاطب این امر الهی هستند.

فرمانده انتظامی شهرستان سنقروکلیایی عنوان داشت: اگر چه با وجود ماهواره و اینترنت و شبکه های مختلف اجتماعی در فضای مجازی، نقش خانواده ها در تربیت و آموزش فرزندان کم رنگ تر شده است ولی با این وجود تأثیر خانواده ها غیر قابل انکار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه خانواده هایی که از یکسری اصول خاص پیروی و از شعور و فرهنگ اجتماعی بالایی برخور دارند گفت: پدر و مادر در این گونه خانواده ها با توجه به موقعیت و شرایط سنی فرزندان با آنها رفتار و آنها را درک می کنند و به راحتی می توانند با فرزندان خود ارتباط صمیمی برقرار نموده و آنها را غیر مستقیم مورد کنترل و رصد خود قرار دهند.

سرهنگ احمدی فرد با بیان اینکه زمانیکه والدین بدون توجه به فرزندان و در مقابل دیده گان آنان برنامه های ماهواره ایی را رصد می کنند و مواد مخدر و دخانیات استعمال می کنند،گفت: طبیعتاً فرزند آنها نیز الگوبرداری می کند و با از بین رفتن قبح این ناهنجاریها به تدریج به انحراف کشیده می شوند

فرمانده انتظامی شهرستان سنقروکلیایی در پایان افزود: والدین بایستی در زمینه مراقبت از فرزندان بسیار محتاط باشند، زیرا خانواده ها در پیشگیری از انحرافات و آسیب های اجتماعی و اخلاقی فرزندان نقش بی بدیل و حیاتی دارند.

 

 

انتهای پیام/د

خانواده آسیب پذیر فرزندان آسیب پذیر دارند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.