سازمان همکاری و توسعه اقتصادی اروپا با اشاره به شرایط اقتصادی ایتالیا، هشدار داد این کشور خطری برای کل منطقه یورو است.

هشدار سازمان همکاری و توسعه اقتصادی اروپا درباره پیامد‌های بحران اقتصادی ایتالیا برای منطقه یوروبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روزنامه ایتالیایی‌زبان «ایل جورناله»، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی اروپا با اشاره به بحران اقتصادی ایتالیا، هشدار داد: این کشور خطری برای کل منطقه یورو است.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی اروپا با انتقاد از لوئیجی دی ماایو، وزیر توسعه اقتصادی و اشتغال و معاون نخست وزیر و نیز رئیس حزب «جنبش پنج ستاره» ایتالیا، از سیاست های اقتصادی این کشور نیز انتقاد کرده است. این سازمان در گزارش خود، به ویژه پیش بینی کرده است تولید ناخالص داخلی ایتالیا در سال 2018 میلادی از یک ممیز چهار دهم به یک ممیز دو هم درصد کاهش پیدا کند.

در این گزارش آمده است کاهش تولید ناخالص داخلی ایتالیا، ناشی از «تزلزل و نبودن اطمینان در انتخاب های سیاسی» دولت، افزایش مالیات‌ها و کاهش فرصت‌های شغلی است که منجر به کاهش مصرف در نزد خانوارها شده است. بدین ترتیب، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی اروپا اعلام کرده است ایتالیا با سطوح بالایی از بدهی ها، به منزله تهدیدی برای کل منطقه یورو است.

در همین زمینه، یکی از مسئولان این سازمان با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم بر ایتالیا، اعلام کرده است: اصلاحات اقتصادی در این کشور باید ادامه داشته باشد تا رشد ادامه یابد. لازم است سیاست های پولی و مالی (ایتالیا) نیز با هدف گذاری در سرمایه گذاری ها و تولید، همچنان در برنامه های اتحادیه اروپا باقی بماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار