کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد که تعداد مراکز رای دهی انتخابات پارلمانی کاهش یافته است.

تبلیغات انتخاباتی نامزدها از 6 تا 25 میزان است/ انتخابات شورای ولسوالی ها و ریاست جمهوری همزمان برگزار می شودبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد که تعداد مراکز رای دهی انتخابات پارلمانی کاهش یافته است.

سید حفیظ الله هاشمی، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفت: آمار مراکز رای دهی به دلیل ناامنی کاهش یافته و انتخابات در پنج هزار و صد  مرکز رای دهی برگزار خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان افزود که تعداد مراکز رای دهی قابل تغییر نیست و فهرست‌ نهایی رای هندگان نیز به این مراکز فرستاده می شوند.

وی تاکید کرد که تبلیغات انتخاباتی نامزدها ششم میزان/ مهر رسما آغاز می شود و تا ۲۵ میزان/ مهر ادامه خواهد داشت.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان همچنین تایید کرده است که انتخابات شورای ولسوالی ها که پیش از این قرار بود همزمان با انتخابات پارلمانی برگزار شود به تاخیر افتاده و قرار است همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ 31 فروردین/ حمل سال آینده برگزار شود.

وسیمه بادغیسی، معاون عملیاتی کمیسیون انتخابات با تایید این موضوع تاکید کرده است که موضوع برگزاری انتخابات شورای ولسوالی‌ ها در حال حاضر از دستور کار کمیسیون انتخابات خارج شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.