بودجه فدراسیون ورزش‌های دانش آموزی اعلام شد که به نظر نمی‌رسد این بودجه کفاف هزینه‌ها را بدهد.

بودجه فدراسیون ورزشی دانش آموزی اعلام شدبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اعلام کمیته ملی المپیک امروز خبری مبنی بر اختصاص بودجه فدراسیون‌های ورزشی کشور اعلام شد که بر اساس جدول منتشر شده ازاین کمیته، مبالغ مندرج بسیاری از برنامه‌های فدراسیون‌ها را پوشش نمی‌دهد و بقول معروف دخل و خرج با هم برابر نیست.

در این بین بودجه فدراسیون دانش آموزی ۷۵ میلیون ریال اعلام شده، با توجه به این که بخش ورزش پایه کشور باید از مدارس به خصوص مقطع ابتدایی برای ورزش، استعدادیابی و تجهیزات مدارس برای هدایت دانش آموزان در مسیر درست را جدی بگیرد، این بودجه نمی‌تواند اهداف را پوشش دهد ونمی توان آینده ورزشی را روشن ترسیم کرد.

ناگفته نماند در حال حاضر این فقط ۱۵ درصد دیگر کل بودجه اختصاص یافته به فدراسیون دانش آموزی است که اکنون این فدراسیون با احتساب ۷۵ میلیون ریال ۸۵ درصد بودجه خود را دریافت کرده است.

بر طبق اخرین بررسی‌ها ۱۴ میلیون دانش آموز در سطح کل کشور مشغول به تحصیل هستند، اگر بخواهیم با حالت خوشبینانه‌ای به بودجه این فدراسیون نگاه کنیم چند سوال اساسی پیش می‌آید.

مهمترین سوال نیز این است: با توجه به این که بسیاری از فدراسیون‌های ورزشی بحث تربیت ورزشکاران از پایه و استعدادیابی مدارس را در نتیجه گیری‌های خود دخیل می‌دانند و معتقدند باید مدارس تلاش بیشتری برای بحث استعدادیابی داشته باشند، فدراسیون دانش آموزی با این بودجه چقدر می‌تواند این موضوع را عملی کند؟

و یا این که چه مقدار از این بودجه می‌تواند موضوع آموزش ورزشی دانش آموزان در سطح مدارس را تامین کند؟

با توجه به این که سال جاری رویداد‌های مهم ورزشی، چون جام جهانی فوتبال روسیه و بازی‌های آسیایی جاکارتا و همچنین فوتبال جام ملت‌های آسیا را در بر داشته شاید این سوالات دغدغه بسیاری از والدین دانش آموزان باشد که مدارس در بحث استعدادیابی ورزشی به عنوان بستر بسیار مهم و مورد اعتماد با این بودجه چه اقدامی انجام خواهد داد؟


بیشتر بخوانید:معرفی ۶۵۰ دانش آموز مستعد به فدراسیون های ورزشی/ دانش آموزان ورزشکار تحت پوشش بیمه هستن


انتهای پیام/

اعلام بودجه فدراسیون ورزشی دانش آموزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار