رهبر حزب کارگر انگلیس گفت بهترین راه برای حل و فصل توافق خروج این کشور از اتحادیه اروپا برگزاری انتخابات عمومی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه دیلی میرور، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس، در مصاحبه با این نشریه اعلام کرد اگر اعضای این حزب در نشست حزب خواستار برگزاری همه‌پرسی دوم درباره برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) شوند، وی با آن موافقت خواهد کرد. 

او با بیان این مطلب اعلام کرد اگر دولت ترزا می‌، نخست وزیر، نمی‌تواند برکسیت را به مورد اجرا در آورد باید کناره‌گیری و انتخابات عمومی برگزار کند.

رهبر حزب کارگر انگلیس در عین حال گفت: هرچه از دل کنفرانس حزب کارگر بیرون بیاید من به آن پایبند خواهم بود. من در هر حال خواستار برگزاری همه‌پرسی دوم درباره برکسیت نیستم. امیدوارم بر سر این مسئله به توافق برسیم که بهترین راه حل وضع کنونی برگزاری انتخابات سراسری است.

او افزود: ولی در هر حال من برای قدرتمند ساختن اعضای حزب انتخاب شدم. بنابراین اگر کنفرانس حزب هر تصمیمی بگیرد من بدان پایبند خواهم بود و از آن حمایت می‌کنم.

برخی از تحلیلگران می‌گویند کوربین قصد دارد تا با استفاده از مخالفان برکسیت در صفوف حزب محافظه کار انگلیس، ترزا می‌ را وادار کند تا در ماه نوامبر انتخابات سراسری برگزار کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار