مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان هرمزگان ازافزایش پرداخت زکات در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،الهیاری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان هرمزگان گفت: در نیمه نخست امسال پرداخت زکات در هرمزگان نسبت به پارسال افزایش یافته است.
وی افزود: طی شش ماه نخست امسال پرداخت زکات ۳۹ درصد بیشتر از نیمه نخست سال گذشته بود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان هرمزگان گفت: مؤدیان زکات در شش‌ماهه نخست امسال بیش از هشت میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان زکات جمع‌آوری کردند.
علی الهیاری افزود: از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده، یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان زکات مستحبی، یک میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان زکات واجب و پنج میلیارد و ۴۹۰ میلیون تومان زکات فطریِ عام و سادات بوده است.
وی گفت:در شش‌ماهه سال گذشته شش میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان زکات در استان هرمزگان جمع‌آوری شد.

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان افزود: زکات جمع‌آوری‌شده، در امور محرومان برای رفع نیاز‌های درمانی، عمرانی و مسکن، فرهنگی و تحصیلی، جهیزیه، و معیشت خانوار‌های نیازمند هزینه شده که این اقدام بر اساس تصمیم شورای زکات هر شهرستان و با نیت خیران و مؤدیان زکات انجام‌شده است.

الهیاری با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف این نهاد استفاده از ظرفیت خیران و نیکوکاران برای رفع نیاز‌های محرومان در مناطق محروم است افزود: با اعتماد آحاد مختلف جامعه به کمیته امداد همواره شاهد افزایش کمک‌های مردمی به نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر هستیم.
انتهای پیام/ر


پرداخت زکات در هرمزگان

برچسب ها: زکات ، کمیته امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.