مسئول اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: ۱۱ نفر از فعالان قرآنی خراسان جنوبی در آزمون تخصصی تربیت داور قرآن قبول قطعی شده‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ سلمانی مسئول اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: نتایج آزمون تربیت داور قرآن کریم که در تابستان برگزار شد اعلام شده است.

وی افزود: این دوره در رشته‌های حسن حفظ، تجوید، صوت و لحن با حضور اساتید طراز اول کشوری چون استاد موسوی بلده، آقایی و یار احمدی برگزار شده است.

سلمانی ادامه داد: در آزمون نهایی رشته حسن حفظ ۱۷ نفر، صوت ۱۲ نفر، لحن ۱۰ نفر و تجوید ۱۹ نفر شرکت کردند که در نهایت ۱۱ نفر قبول قطعی این آزمون شدند.

مسئول اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: البته برای آن دسته از افرادی که حد نصاب را کسب نکرده ولی نمره شان نزدیک به حد نصاب است تقاضای برگزاری آزمون مجدد کرده‌ایم تا ان شاء الله افراد بیشتری بتوانند قبول این آزمون  شناخته شوند.

وی بیان کرد: افرادی که قبول قطعی شده‌اند مدارک خود را به مرکز ارسال کرده  تا گواهی داوری آنان صادر شود و بعد از آن می‌توانند در مسابقات استانی داوری مسابقات را برعهده گیرند.

سلمانی با اشاره به اینکه در این دوره در رشته تجوید قبول قطعی نداشته‌ایم، اظهار کرد: این مسئله نشان دهنده ضعف  در رشته تجوید در خراسان جنوبی است و از این جهت در سال جاری و سال آینده دوره های تخصصی در این زمینه از جمله تربیت معلم تجوید را برگزار خواهیم کرد.

 وی با اشاره به اینکه این دوره با همکاری سازمان دارالقرآن کریم برگزار شده است، ادامه داد: برای برگزاری دوره‌های تخصصی تربیت داور ۲۰ میلیون تومان هزینه شده که ۱۲ میلیون از محل شورای توسعه فرهنگ قرآنی و ۸ میلیون از محل اعتبارات قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بوده است.

انتهای پیام/ ط آ

 20 میلیون تومان  هزینه برای  برگزاری دوره‌های تخصصی تربیت داور

برچسب ها: مسابقات ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.