مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: آفت مگس مدیترانه ای در بخش گلباف شهرستان کرمان مشاهده شد.

مگس مدیترانه ای تهدید جدی برای بخش کشاورزی کرمانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مسعودی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: از کلیه کشاورزان و بهره برداران خواسته شده چنانچه میوه های سیاه ریشه آنها در سال زراعی دارای ریزش شدید و در هنگام استفاده داخل میوه لهیدگی و کرمهای زیادی مشاهده کردند فورا به مرکز جهاد کشاورزی مراجعه و گزارش نمایند.

مسعودی بیان کرد: این آفت از مگس های خانگی کوچکتر و رنگ قهوه ای دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: از کشاورزان خواسته شده از خشک کردن خشکبار مانند انجیر، توت و انگور جدا خودداری کنند و از انبار کردن میوه های مانند انار، به و سیب پرهیز شود، میوه های خراب حتمایا سوزانده و یا در عمق بیش از پنجاه سانتیمتری دفن شوند،از انتقال میوه توسط دلالان به خارج بخش جلوگیری بعمل آید .

وی با تاکید بر اینکه ترویج و آموزش از طریق چهره به چهره صورت پذیرد، افزود: برگزاری کلاسهای آموزشی و ترویچی توسط مسئول هر بلوک صورت می گیرد و تا کنون سطحی معادل 1200هکتار از باغات شهرستان درمناطق مختلف باین آفت الوده شده که عملیات مبارزه و ردیابی با بسیج کلیه امکانات و کارشناسان در سطح شهرستان بویژه در بخش گلباف با جدیت در حال انجام است از کشاورزان میخواهیم که در این زمینه همکاری لازم را با همکاران و کارشناسان داشته باشند.

به منظور آشنایی و شناخت کشاورزان کارگاه آموزشی در منطقه گلباف با حضور 50 نفر از مسئولین محلی و کارشناسان باغبانی، حفظ نباتات و ترویج برگزار گردید.

مگس میوه مدیترانه ای یکی ازآفات مخرب در دنیا است.به خاطر مقاومت بالایی که در مقابل شرایط آّ ب و هوایی دارد در نقاط جهان گسترش پیدا کرده است و این حشره نسبت به سایر مگس های میوه بالاترین خسارت اقتصادی را به کشاورزی و تولید میوه وارد می کند و مبدا اصلی آفت افریقای شرقی است و از سال 1829 میلادی به تدریج به سایر کشورها انتشار یافته است.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار