مشاور عالی فرماندهی کل قوا گفت: در جنگ تحمیلی مکتب مقاومت خلق و این مکتب به کشور‌های منطقه صادر شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ سردار سرلشگر سید یحیی رحیم صفوی مشاور عالی فرماندهی کل قوا در جمع سربازان پادگان آموزشی جوادنیا شهرستان آبیک افزود: ایران همواره شاهد جنگ‌های بسیاری بوده و دوران دفاع مقدس یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر تهاجم بیگانگان است.

وی گفت: در جنگ ایران و عراق بیش از ۳۰ کشور از دنیای غرب و شرق از صدام با تمام قوا حمایت کردند.

به گفته مشاور عالی فرماندهی کل قوا، این جنگ طولانی‌ترین جنگ متعارف تاریخ جهان بود و حتی جنگ‌های جهانی اول و دوم یا دیگر جنگ‌ها کمتر از هشت سال طول کشیدند.

سرلشگر صفوی افزود: این جنگ تنها جنگ دوران دو قطبی‌بودن جهان یا دوران جنگ سرد است که هر دو قدرت غرب و شرق از عراق حمایت می‌کردند.

وی تصریح کرد: یکی از مسائلی که باعث شد جنگ آغاز شود، ناراحتی آمریکا از شرایط ایجاد شده بود، چون که این کشور مایل بود به دنبال این جنگ، ایران به دامن او بازگردد.

مشاور عالی فرماندهی کل قوا افزود: از طرفی برخی از کشور‌های عربی جنوب منطقه نیز بر اساس توهمی که داشتند، می‌ترسیدند که انقلاب اسلامی ایران به کشور‌های آن‌ها نیز صادر شود.

سرلشگر رحیم صفوی افزود: صدام مایل بود قدرت منطقه‌ای خلیج فارس شود و با لغو قرارداد ۱۹۷۵ بر دو طرف اروند تسلط داشته باشد تا رهبر کشور‌های عربی باشد.

وی گفت: عراق با سه هدف حداکثری خود که ساقط کردن نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران بود، تصرف خوزستان برای تضعیف پتانسیل انقلاب اسلامی را آغاز کرد.

مشاور عالی فرماندهی کل قوا با تشریح اهداف عراق از حمله به ایران گفت: صدام تصمیم داشت با این جنگ، ایران را به کشور غربی کامل تبدیل کند و حتی در هنگام اشغال شهر‌های جنوب، اسم‌های غربی جایگزین اسم این شهر‌ها می‌شد.

به گفته سردار سرلشگر صفوی؛ سرکوب علمای شیعه در عراق به علت حمایت از انقلاب ایران وشهادت هزاران نفراز علما از دیگر اهداف صدام بود.

وی افزود: مهیا بودن محیط ملی ایران، نبود انسجام سیاسی در داخل کشور و وجود رئیس جمهوری مغرور و عدم التزام او به ولایت فقیه عامل تحمیل این جنگ بود.

مشاور عالی فرماندهی کل قوا گفت: بنی صدر خیال شاه ایران شدن را داشت و این نیز موجب غافل گیری استراتژیک جنگی وتهاجم صدام شد.

سردار سرلشگر صفوی، مشکلات اقتصادی، خالی بودن تمامی ذخایر ملی و نداشتن منابع و ضعف سیاست خارجی را از عوامل این تعدی دانست.

وی افزود: در این جنگ نابرابر با اتحاد، بسیج امکانات و رهبری بی مانند ولایت فقیه در برابر تمامی قدرت‌های شرق غرب ایستادگی کردیم.

مشاور عالی فرماندهی کل قوا گفت: در این جنگ ضمن اینکه خاک تسخیر شده را آزاد کردیم و دشمن را به عقب باز گرداندیم، با اقتدار کامل تمامی برنامه‌های نظامی دنیای شرق و غرب بویژه آمریکا را به نابودی کشاندیم.

انتهای پیام/

تجلیل از سربازان پادگان آموزشی جوادنیا شهرستان آبیک 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار