همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، دوهزار نفر از فرزندان تحت حمایت بهزیستی در استان خراسان رضوی وارد مدارس شدند.

دوهزار دانش آموزبهزیستی وارد عرصه‌ی آموزش شدندحمیدرضا پور یوسف مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ، گفت: دو هزاردانش آموز در ۹۵ مرکز شبه خانواده در استان خراسان رضوی، که از افراد بین ۳ الی ۱۸ سال وتحت حمایت بهزیستی هستند، سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

وی افزود: این دانش آموزان که دارای معلولیت‌های ذهنی، جسمی و حرکتی، حسی هستند درمدارس استثنایی استان و یا مدارس افراد با نیاز‌های ویژه حضور پیدا خواهند کرد.

پور یوسف در مراسم بدرقه‌ی دانش آموزان در آسایشگاه معلولین ذهنی شهید بهشتی مشهد گفت: مراکز شبه خانواده، فضایی را مشابه با خانواده فراهم کرده است که در آن کودکان بد سرپرست و بی سرپرست، دارای امکاناتی نظیر کتابخانه‌ی شخصی و امکانات رفاهی بسیار دیگرمی باشند که با هدف آسایش بیشتر فرزندان انجام پذیرفته است.

مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به این نکته که پایه‌های پیشرفت و توسعه‌ی هر کشور از آموزش آن کشور حاصل می‌شود، بیان کرد: معلولین جسمی که از لحاظ حرکتی مشکل دارند در بخش‌های دانش آموزی مراکز خیریه که مجهز به بخش‌های مجزای پسران و دختران است در حال تحصیل می‌باشند.

انتهای پیام//آ. ف
 
دو هزاردانش آموز در ۹۵ مرکز شبه خانواده در استان خراسان رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.