به تازگی گروهی از محققان موفق به ساخت ذرات ریزی شده‌اند که می‌تواند هر نوع سلول سرطانی را تشخیص دهد و آن‌ها را نابود کند.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختراعات مخترعان در سراسر جهان، سبب رشد و پیشرفت کشور و باز شدن دریچه‌هایی جدید از علم و فناوری می‌شود؛ در این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی اختراعات ساخته شده در سراسر جهان بپردازیم.

 ذرات ریزی که سرطان را درمان می‌کند

به تازگی گروهی از محققان موفق به ساخت ذرات ریزی شده‌اند که می‌تواند هر نوع سلول سرطانی را تشخیص دهد و آن‌ها را نابود کند؛ این سلول‌های ریز نوری که به سلول‌های کشنده سرطان معروف هستند هر نوع ذره ریز بیماری سرطان را قبل از آنکه تبدیل به توده بزرگ شود کشف کرده و آن‌ها را از بین می‌برد.

از ذرات ریزی که اجازه نمی‌دهند سرطان بگیرید تا مصنوعی‌ترین دستی که حس دارد

 قاب تلفنی که قند خون شما را اندازه می‌گیرد

گروهی از مهندسان قاب موبایلی ساخته‌اند که قندخون را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد و به کمک آن می‌توان به افراد مبتلا به بیماری دیابت کمک کرد تا در هر لحظه قندخون خود را اندازه گیرد؛ این قاب دارای قلم حس‌گری است که از طریق تشخیص اثر انگشت و همچنین قرار دادن نمونه خون روی آن می‌تواند به میزان قندخون افراد پی ببرد.

از ذرات ریزی که اجازه نمی‌دهند سرطان بگیرید تا مصنوعی‌ترین دستی که حس دارد

امکان تشخیص هر نوع حس برای دست‌های مصنوعی

 دانشمندان دست مصنوعی را ساخته‌اند که دارای حس است و می‌تواند هر نوع اشیایی را لمس کند این دست مصنوعی که برای کمک به بیماران قطع نخاعی طراحی شده است به کمک حسگر‌هایی که دارد به افراد کمک می‌کند تا بتوانند به انواع حس‌ها دست پیدا کند.

از ذرات ریزی که اجازه نمی‌دهند سرطان بگیرید تا مصنوعی‌ترین دستی که حس دارد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار