سرپرست کاروان ورزشی ایران اعزامی به بازی‌های پارآسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ گفت:ما در انتخاب ورزشکاران سخت گیرانه عمل کردیم و تمام نفرات اعزامی از شانس کسب مدال برخوردار هستند.

///رضایی: ورزشکاران اعزامی را سختگیرانه انتخاب کردیمهادی رضایی سرپرست کاروان ورزشی ایران اعزامی به بازی‌های پارآسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: هفته گذشته نام و شعار کاروان ورزشی ایران را مشخص کردیم و ورزشکاران ما با شعار با توکل و تلاش ما می‌توانیم راهی سومین دوره از بازی‌های پارآسیایی می‌شوند.

او ادامه داد: در این دوره کاروان ایران با ۲۰۹ ورزشکار در ۱۳ رشته ورزشی در جاکارتا با حریفان خود مبارزه می‌کند و ما در انتخاب ورزشکاران سخت گیرانه عمل کردیم و تمام نفرات اعزامی از شانس کسب مدال برخوردار هستند. کاروان ورزشی کشورمان صبح روز ۱۰ مهر ماه با پرواز مستقیم تهران را به مقصد جاکارتا ترک می‌کند.

سرپرست کاروان ورزشی ایران در مورد نحوه انتخاب ورزشکاران تصریح کرد: رکورد‌های سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ تمام ورزشکاران را بررسی کردیم و افرادی که رکورد آن‌ها نزدیک به سکو‌های قهرمانی بازی‌ها بود را انتخاب کردیم و حتی صدم‌های ثانیه‌ها را در نظر گرفتیم تا ورزشکاران ما دست خالی برنگردند.

حضور بانوان در سومین دوره بازی‌های پارآسیایی افزایش یافته است

رضایی افزود: ۱۳۶ ورزشکار مرد و ۷۳ ورزشکار خانم در این دوره از رقابت‌ها شرکت می‌کنند که نسبت به ادوار قبلی علاوه بر افزایش تعداد ورزشکاران، شاهد رشد حضور بانوان در این دوره هم هستیم و آن‌ها توانستند با کسب نتایج درخشان در رقابت‌های مختلف آمادگی خود را ثابت کردند و تعداد بانوان ملی پوش ما از ۵۰ نفر به ۷۳ نفر افزایش یافت.

به دنبال کسب رتبه سومی آسیا هستیم

او درباره هدف کاروان ورزشی در بازی‌های پارآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا افزود: تاکنون و در ۲ دوره قبلی کاروان ایران توانسته رتبه چهارمی آسیا را در جدول توزیع مدال‌ها بدست آورد، اما در این دوره ما با هدف کسب رتبه سومی قاره کهن راهی جاکارتا می‌شویم و سعی می‌کنیم علاوه بر حفظ جایگاه ایران، ارتقایی هم نسبت به ادوار قبلی داشته باشیم.

رشته‌های ورزشی در جاکارتا نسبت به ادوار قبل کاهش یافته است

سرپرست کاروان ورزشی کشورمان درباره برنامه رقابت‌های پارآسیایی عنوان کرد: ما حدود ۳ روز جلوتر از آغاز بازی‌ها وارد جاکارتا می‌شوی تا هم در مراسم اهتزاز پرچم کشورمان حضور داشته باشیم و هم ملی پوشان ما فرصت تمرین و هماهنگی با محیط رقابت‌ها را داشته باشند.

او تصریح کرد:۱۴ مهرماه مراسم افتتاحیه بازی‌ها برگزار می‌شود و از ۱۶ مهرماه به صورت رسمی ورزشکاران به رقابت می‌پردازند. برخلاف دوره‌های قبلی این بار بازی‌ها در ۱۷ رشته ورزشی برگزار می‌شود و از این لحاظ با کاهش رشته‌های ورزشی مواجه هستیم؛ و کاروان ایران در ۱۲ رشته ورزشی از شانس‌های اصلی کسب مدال است و امیدواریم در رشته بوچیا هم که با نگاه حمایتی در این دوره حضور دارد بتوانیم مدال بازی‌ها را بدست آوریم.

پاداش مدال آوران پارآسیایی با آسیایی‌ها برابر است

رضایی در مورد پاداش مدال آوران بازی‌های پارآسیایی عنوان کرد: در مورد پاداش مدال آوران کمیته ملی پارالمپیک در پای سکو‌های قهرمانی به مدال آوران طلایی مبلغ ۵۰۰۰ دلار، مدال آوران نقره ۱۰۰۰ دلار و به مدال آوران برنز ۵۰۰ دلار به عنوان پاداش پرداخت می‌کند و در مراسم تجلیل از مدال آوران رقابت‌های جهانی که توسط وزارت ورزش و جوانان برگزار می‌شود پاداش برابر با افراد سالم به افتخار آفرینان بازی‌های پارآسیایی اهدا خواهد شد.

حذف فوتبال ۵ و ۷ نفره شانس مدال ایران را از بین برد

رضایی در مورد غیبت رشته‌های فوتبال ۵ و ۷ نفره در این دوره از بازی‌ها گفت: ایران در این دو رشته ورزشی همیشه از مدال آوران آسیایی و جهانی بوده است، اما کشور میزبان به دلیل اینکه در این رشته‌ها تیم چندان مطرحی ندارد با موافقت مسئولان فدراسیون آسیایی این رشته‌ها را حذف کرد و شانس ایران در کسب دو مدال حتمی از بین رفت و ما تلاش می‌کنیم در دیگر رشته‌ها این کمبود را جبران کنیم.

سرپرست کاروان ورزشی ایران در پایان بیان کرد: رشته‌هایی را در بازی‌های پارآسیایی انتخاب کردیم که در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو هم حضور دارد تا این بازی‌ها بتواند تجربه ورزشکاران ما را افزایش دهد و بتوانیم از مدال آوران پارالمپیک توکیو باشیم.


بیشتر بخوانید:

نگاهی به عملکرد کاروان ایران در بازی‌های پارآسیایی

 صمیمی: نعمتی فوق ستاره ورزش جانبازان و معلولین است/بازیکن سالاری در فدراسیون وجود ندارد

اسامی نهایی ورزشکاران اعزامی به جاکارتا در ۱۳ رشته اعلام شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار