معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: تاکنون بیش از ۵۹۰ میلیارد ریال تسهیلات حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری در بخش کشاوررزی جذب شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ حمید رضا تبسمی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی استانداری گفت:کل مبلغ تخصیصی تسهیلات حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری در بخش کشاورزی استان ۴۲۱ میلیارد است که تاکنون بیش از ۱۴۰ درصد آن جذب شده است.

وی اضافه کرد:  ۱۹۵ طرح با اعتباری به مبلغ ۷۰۸ میلیارد ریال در بانک‌های عامل قرارداد منعقد شده است که از این میزان ۱۷۴ طرح با اعتباری به مبلغ ۵۹۰ میلیارد ریال موفق به جذب تسهیلات شده اند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه این تسهیلات از طریق بانک کشاورزی، بانک توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارافرینی امید پرداخت می‌شود افزود: بانک کشاورزی با پرداخت ۳۴۸ میلیارد ریال به ۱۱۴ واحد تولیدی رتبه اول را درپرداخت تسهیلات پایدار مناطق روستایی دارا است.

تبسمی افزود: شهرستان بوئین زهرا با معرفی ۳۸ واحد تولیدی و دریافت ۱۹۱ میلیارد ریال بیشترین تسهیلات را در بین شهرستان‌های استان دریافت کرده است.

به گفته وی؛ با اعطای این میزان تسهیلات؛ پیش بینی می‌شود ۹۲۲ شغل جدید در استان ایجاد شود.

تبسمی رسته‌های اولویت دار بخش کشاورزی را؛ کشت زعفران وگیاهان دارویی، پرورش دام سبک وسنگین، پرورش و فراوری طیور و زنبور عسل، شیلات وآبزیان، کشت نهال و بذر، صنایع غذایی وتبدیلی تکمیلی کشاورزی، بسته بندی میوه وسبزی و نان برشمرد.

وی خاطر نشان کرد: متقاضیان واجد شرایط جهت بهره مندی از این نوع تسهیلات می‌توانند در سامانه کارا ثبت نام کنند.

انتهای پیام/

پیش بینی ایجاد ۹۲۲ شغل جدید در بخش کشاورزی قزوین

برچسب ها: تسهیلات ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.