مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت : ۱۰۰ روستا استان تا پایان امسال از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، جعفر احمدپور مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اشاره به تعهدات این شرکت در گازرسانی به ۴۹۸ روستا‌های استان گفت: تا پایان امسال بیش از ۱۰۰ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

وی افزود:هم اکنون ۹۲.۵ درصد از ساکنان در روستا‌های استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

احمد پور گفت: هم اکنون گازرسانی برای روستا‌های بالای ۲۰ در حال اجراست که به دلیل کوهستانی و صعب العبور بودن و اجرایی نشدن کامل طرح هادی، هزینه گازرسانی به روستا‌های این استان اعتبار بیشتری نیاز است

مدیرعامل شرکت گازمازندران افزود: گازرسانی به روستا‌های دور دست دودانگه و چهاردانگه به دلیل کوهستانی و صعب العبور بودن منطقه تاکنون بیش از ۶۵ کیلومتر خط تغذیه، ۳۷ کیلومتر شبکه و ۳ ایستگاه تقلیل فشارگاز اجرا و نصب شده است.

احمدپور گفت: تاکنون ۵۵ شهراستان به شبکه گاز سراسری متصل شده و گاز به ۲ هزار روستا رسیده و روستا‌های باقیمانده نیز در برنامه گازرسانی قرار دارند.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه رینه آمل، شهر‌های پول و کجور نوشهر با توجه به نبود قابلیت گازرسانی، به روش سی ان جی گازرسانی شده است افزود: برای هر ۵۷ متر یک انشعاب روستایی و برای ۱۷ متر شهری یک انشعاب شهری انجام شده است.

ویگفت: بر اساس اعلام شرکت ملی گاز، هر منطقه‌ای که عملیات گازرسانی مقرون به صرفه نباشد، از سوخت‌های نوین دیگر مانند انرژی خورشیدی یا گاز‌های سی ان جی، ال ان جی و ال پی جی استفاده کرده و در این صورت نیازی به انتقال و خط تغذیه لوله گاز نخواهد بود.

انتهای پیام /ر

استفاده از گاز‌های سی ان جی در مناطق گازرسانی نشده شهرستان مازندران

برچسب ها: گاز ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار