طرح احداث بندهای خاکی با هدف مهار سیلاب ها در برخی نقاط نهبندان در دست اجراست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ سیرتی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهبندان گفت: برای اجرای طرح های مهار سیلاب در شهرستان نهبندان، بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است.

وی افزود: حجم کل پروژه ۴۰ هزار متر مکعب عملیات خاکریزی بوده که با این حجم ۳ بند خاکی در سطح حوزه اجرا خواهد شد.

سیرتی اظهار کرد: این بندهای خاکی در مجموع ظرفیت استحصال روانابهای سطحی به میزان ۱۲۰ هزار متر مکعب را دارد که می تواند ضمن کنترل سیلاب و کاهش خسارات آن تأثیر زیادی در تغذیه منابع آب زیر زمینی پایین دست داشته باشد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهبندان اظهار کرد: تاکنون حدود ۷ هزار متر مکعب عملیات خاکریزی بند خاکی در آرویز با اعتبار بیش از 600 میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی اجرا شده است.

وی به سایر طرح های این حوزه در شهرستان نهبندان نیز اشاره کرد و گفت : علاوه بر این در حوزه آبخیز گرم تمام ده نیز حدود ۶۵۰ میلیون تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی اختصاص داده شده که صرف اجرای سازه های سنگ و ملاتی و گابیونی خواهد شد .

سیرتی با بیان اینکه این پروژه در مرحله انعقاد پیمان است گفت: برای این طرح نیز در سطحی به وسعت ۴۶ هکتار عملیات نهالکاری بهبود و اصلاح مرتع اجرا می شود .

انتهای پیام/ ط آ

اجرای طرح های مهار سیلاب در شهرستان نهبندان

برچسب ها: منابع طبیعی ، سیلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.