یک روزنامه روسی از ورود تجهیزات جنگی الکترونیکی روسی به پایگاه حمیمیم در لاذقیه سوریه خبر داد.

روسیه تجهیزات جنگی الکترونیکی به سوریه منتقل کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه پس از سقوط جنگنده خود در آسمان سوریه، به تقویت تجهیزات جنگی الکترونیکی خود در این کشور اقدام کرد.

روزنامه «ازوستیا» روسیه در خبری اعلام کرد که اولین مجموعه از تجهیزات جنگی الکترونیکی خود را به وسیله جنگنده «ایل-۷۶» به پایگاه حمیمیم در لاذقیه سوریه منتقل کرد.

به گفته این روزنامه، مجموعه تجهیزات ارسال شده با هدف ایجاد اختلال در عملکرد رادار‌ها و دستگاه‌های ارتباطی و اشراف بر جنگنده‌هایی است که به اراضی سوریه حمله خواهند کرد.

همچنین این تجهیزات جنگی الکترونیکی در عملکرد سیستم‌های ناوبری ماهواره‌ای اختلال ایجاد می‌کند.

به گفته این روزنامه روسی، دامنه فعالیت این تجهیزات جنگی الکترونیکی شامل اهداف واقع شده در مناطق اطراف دریای مدیترانه نیز می‌شود.

سامانه دفاع هوایی سوریه روز ۱۷ سپتامبر هنگام ورود جنگنده رژیم صهیونیستی به حریم هوایی کشورش در هدف‌گیری اشتباه هواپیمای نظامی «ایل ۲۰» روسیه را هدف قرار داد که به کشته شدن ۱۵ نظامی روس منجر شد. وزارت دفاع روسیه نیرو‌های هوایی رژیم صهیونیستی را مسئول این حادثه دانست، زیرا این جنگنده این رژیم بدون رعایت قوانین وارد حریم هوایی سوریه شده بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار