افزایش بازدید مسافران از موزه های استان اردبیل در سالجاری

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: میزان بازدید مسافران از موزه های استان در نیمه نخست امسال نسبت به سال گذشته 23.8 درصد افزایش داشته است.

نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال بیش از 259 هزار نفر از موزه‌های استان بازدید کرده‌اند، اظهار کرد: این آمار به صورت تقریبی با کل آمار بازدید از موزه‌های استان در سال گذشته برابری می‌کند.

وی افزود: در شش ماهه نخست سال گذشته 209 هزار و 826 نفر از موزه‌های استان بازدید داشتند که در مقایسه با امسال شاهد رشد 23.8 درصدی بازدید از موزه‌ها هستیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ادامه داد: بیشترین میزان بازدید با 179 هزار و 824 نفر از مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی بوده که در مقایسه با میزان بازدید سال گذشته با 161 هزار و 795 نفر بیش از 11 درصد رشد یافته است.

فلاحی تصریح کرد: موزه‌های استان در مقایسه با سال گذشته با رشد بازدید گردشگران خارجی نیز مواجه است بطوریکه در نیمه نخست سال شاهد رشد 12.5 درصدی بازدید گردشگران خارجی هستیم.

وی گفت: در شش ماهه اول سال جاری پنج هزار و 77 توریست خارجی از موزه‌های استان بازدید داشتند که بیشترین میزان بازدید با 60 درصد مربوط به گردشگران آلمانی است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: بعد از گردشگران آلمانی بیشترین بازدید به گردشگران چین، جمهوری آذربایجان، ترکیه، فرانسه، استرالیا، آمریکا و ... اختصاص دارد.

انتهای پیام/ع

بازدید از موزه های استان اردبیل

 

برچسب ها: موزه ، گردشگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.