مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: تولید و اجرای موسیقی بومی و محلی نیاز به حمایت دارد و باید انجمن موسیقی استان در این راستا گام بردارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در آیین انتخاب اعضای جدید هیات مدیره انجمن موسیقی آذربایجان شرقی گفت: زمینه سازی برای تولید آثار موسیقی فاخر از لحاظ فرم و محتوا توسط هنرمندان استان و حضور در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی از رسالت‌های انجمن موسیقی است.

وی، توجه به مقوله آموزش و ارتقای سطح علمی هنرمندان را از دیگر وظایف انجمن موسیقی استان اعلام کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه انجمن موسیقی استان مجموعه ا‌ی سیاست‌گذار است، یادآوری کرد: این انجمن باید با تکیه بر پیشینه غنی هنری استان و با همگرایی و برنامه‌ریزی هدفمند و مبتنی بر اهداف راهبردی و با ترسیم افق منطقی به حرکت خود ادامه و شتاب دهد تا در موسیقی استان و کشور اثرگذار باشد.

محمدپور ادامه داد: انجمن موسیقی استان باید محلی برای حضور همه فعالان این حوزه با هر نوع سلیقه و توانمندی باشد و سیاست کاری اداره کل پرهیز از سلیقه‌گرایی و قائم به فرد بودن در حوزه فرهنگ و هنر استوار است.

وی گفت: باید زمینه حضور پیشکسوتان هنر موسیقی و بهره‌گیری از پتانسیل غنی و تجربیات هنری آنان و حضور نیرو‌های جوان، پرانرژی و توانمند برای پویایی بیش از پیش انجمن فراهم شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اظهار داشت: ایجاد تشکل‌ها و انجمن‌های متعدد، سیاستی درست برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری در رشته‌های مختلف است.

محمدپور افزود: انجمن‌ها این امکان را به وجود می‌آورد که تصمیم‌گیری‌ها به فرد متکی نبوده و با هم‌افزایی و کار گروهی اثرگذاری افزایش یابد.

وی گفت: باید تمام اعضای انجمن موسیقی خود را در فعالیت‌های انجمن سهیم بدانند و با ارایه برنامه‌ها و ایده‌های نو مراتب تعالی انجمن فراهم شود.

در این آیین شهرام آبرومندآذر، شاهرخ پناهی‌فرد، حسین رسولی و حامد گودرزی به عنوان اعضای جدید هیات مدیره انجمن موسیقی استان معرفی شدند و از تلاش‌های چنگیز مهدی‌پور، غلامرضا میرزازاده و داوود اجلالی به عنوان اعضای پیشین این انجمن قدردانی شد. 

 

انتهای پیام/ش

تاکید بر حمایت از موسیقی بومی و محلی

برچسب ها: وزارت ارشاد ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.