به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حاضر در محل برگزاری نشست تخصصی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران و خبرنگاران میراث فرهنگی که امروز در معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد؛ محمد سلطانی فر، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: راه اندازی باشگاه خبرنگاران خارجی در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد پتانسیل خوبی برای گردشگری است؛ زیرا همه این خبرنگاران دنبال تولید محتوا هستند. ما هم اکنون شاهد این هستیم که ۲۵ تا ۳۰ درصد خبرنگاران خارجی میخواهند در حوزه توریسم کار کنند اما ما با مشکلاتی مواجه هستند. خبرنگاران خارجی عاشق ایران هستند و میخواهند بناهای تاریخی کشورمان را معرفی کنیم.
وی افزود: دنیای امروز تبلیغات مستقیم را خیلی نمیپذیرد و گزارش کوتاه مدت جواب بیشتری میدهد. دنیای امروز دنیای خبر و تحلیل است.
معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: هم اکنون ۱۰ هزار و هشتصد و هشتاد کانون تبلیغاتی داریم، اما نتوانستیم در حوزه تبلیغات به صورت حرفهای کار کنیم. ما تلاش میکنیم که اتحادیهای را برای این کانونها راه بیندازیم، اما با مخالفت رقیبان مواجه شدیم.
منطقه ۶ تهران کمترین درخواست تخریب و نوسازی را دارد
سپس دلاور بزرگ نیا گفت: برای نگاه ملی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد به صنعت گردشگری باید یک پکیج کامل تدوین کرد.
وی از تدوین سند توسعه گردشگری استان تهران خبر داد و بیان کرد: من فکر می کردم که به اندازه کافی تهران را می شناسم، اما پس از نشستن بر کرسی مدیریت میراث فرهنگی استان تهران متوجه شدم که تهران را ندیده بودم. همین اتفاق در مازندران نیز برای من رخ داد. هم اکنون در منطقه ۶ تهران کمترین درخواست تخریب و نوسازی را داریم، زیرا افرادی با بهرهگیری از زیباییهای فرهنگی و هنری اقدام به خرید و اجاره کردن خانههای قدیمی و تاریخی این محله کرده و آنها را به مکان آرامشبخشی برای مردم تبدیل کردهاند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران افزود: امروز تهران تبدیل به ترمینال گردشگرانی که میخواهند از میراث فرهنگی سایر استانهای کشور بازدید کنند، شده است. هماکنون بسیاری از مردم هنوز باور نکردهاند که تهران میتواند هدف مناسبی برای گردشگران باشد و مردم تهران نیز هنوز آنچنان که باید و شاید با جاذبههای گردشگری تهران آشنا نشدهاند و مخاطبان اصلی تورهای تهرانگر دی هستند.
بزرگنیا در بخش دیگری از سخنانش در خصوص چگونگی روند ثبت جهانی شهر تهران به عنوان شهر شیشه، گفت: ما تلاش میکنیم که تا فرارسیدن عید نوروز چند کارگاه شیشهگری را در سطح شهر تهران راهاندازی کنیم تا اعضای شورای جهانی که مسئول ارزیابی و ثبت نام شهرهای جهانی هستند، در زمان بازدید از تهران متوجه شوند که این شهر میتواند شهر جهانی شیشه شود.
وی یادآور شد:کارگاههایی که در سطح شهر تهران افتتاح میشوند نمادین هستند و کارگاههای اصلی شیشه در حاشیه شهر قرار گرفتهاند.
انتهای پیام/