فرماندار گیلانغرب از برگزاری مراسم گرامیداشت روز مقاومت گیلانغرب با حضور چند هزار نفری مردم خبر داد.

برگزاری مراسم گرامیداشت روز مقاومت گیلانغرب و تشییع پیکر شهید گمنامکوروش محمودیان  فرماندار گیلانغرب  در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه   گفت: فردا 4 مهرماه به مناسبت روز مقاومت گیلانعرب مراسم گرامیداشتی با حضور چندهزار نفری مردم در سطح شهر برگزار میگردد.

وی ادامه داد: همزمان تشییع و تدفین پیکر پاک یک شهید گمنام هم در یادمان عملیات مطلع الفجر این شهرستان انجام میشود.

محمودیان گفت:۴ مهرماه روز مقاومت مردم گیلانغرب است که در ۴ مهر ۵۹ ارتش بعث عراق تا دروازه ورودی شهر گیلانغرب امد.

کوروش محمودیان گفت: با مقاومت جانانه مردم این شهر مواجه و مجبور به عقب نشینی تا ۱۰ کیلومتری پایین شهر شد و نتوانست گیلانغرب را به اشغال خود درآورد که در نتیجه این مقاومت و هشت سال پایمردی مردمانش با بیش از ۱۵۰ بار بمباران و موشک باران توانست عنوان دومین شهر مقاوم کشور را از لسان مقام معظم رهبری کسب نماید.

وی ادامه داد:گیلانغرب درطول دوران دفاع مقدس بارها آماج حملات توپخانه ای موشک و بمباران دشمن قرارگرفت اما هیچگاه مردمانش شهر را رها نکردند بلکه در حاشیه شهر وکوهها و زیر صخره های اطراف شهر سکنی گزیدند و نه تنها به شکل آواره راهی دیگر شهرها نشدند و بار مالی بر دوش دولت ننهادند بلکه در کنار رزمندگان ماندند وعلاوه بر پشتیبانی و تدارکات رزمندگان خود نیز یک تیپ مستقل با نام مسلم بن عقیل تشکیل دادند تا در دفاع از کیان نظام و کشور به شایستگی مرزداری خود را به اثبات برسانند.

وی افزود:تقدیم ۷۵۰ شهید گرانقدر ۲۲۵۰ جانباز و ۱۴۱ آزاده سرافراز توسط مردم این دیار گواهی بر پایمردی و استقامت کم نظیر مردمانش است.
وی بیان کرد:در طول دوران دفاع مقدس ۵۸۰۰ شهید رزمنده نیز از جای جای میهن اسلامی باعنوان شهدای مهاجر در منطقه گیلانغرب برای دفاع از ارزشها وآرمانهای والای انقلاب و میهن به شهادت رسیدند تا سرزمین دومین شهر مقاوم کشور هر نقطه آن معطر بخون پاک شهدای گرانقدرباشد.

انتهای پیام/س

تشییع  پیکر شهید گمنام

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.