رئیس‌جمهور ترکیه در هفته جاری برای بهبود روابط با آلمان به این کشور سفر می‌کند.

دیدار اردوغان و مرکل در سایه تظاهرات آلمانی‌ها علیه اردوغانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس ۲۴، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در هفته جاری برای دیدار با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان به این کشور سفر می‌کند. دو کشور پیشتر دچار کشمکش‌هایی شده بودند و هدف از این سفر بازسازی روابط آن‌ها است؛ اما احتمال دارد تظاهرات در آلمان بر این اهداف سایه بیاندازد.

این نخستین سفر رسمی اردوغان به آلمان از آغاز ریاست جمهوری اش (در سال ۲۰۱۴) تاکنون است که پس از تنش‌های آنکارا و برلین بر سر سرکوب مخالفان اردوغان از سوی دولت ترکیه در پی کودتای نافرجام ۲۰۱۶ این کشور انجام می‌شود.

اردوغان در مصاحبه با یک رسانه ترک گفت: «هدف اصلی این دیدار پشت سر گذاشتن تنش‌ها است». اردوغان روز پنجشنبه وارد آلمان می‌شود و در دو روز بعد با آنگلا مرکل گفتگو خواهد کرد.

«فرانک والتر اشتاین‌مایر» رئیس جمهور آلمان از اردوغان استقبال نظامی خواهد کرد. اشتاین‌مایر اعلام کرده روز جمعه اردوغان را به صرف شام به کاخ «بلویو» دعوت می‌کند، اما برخی سیاستمداران اعلام کرده اند این دعوت را تحریم می‌کنند. مرکل هم در این جلسه شرکت نخواهد کرد.

هزاران منتقد اردوغان اعلام کرده اند برای اعتراض به سیاست‌های اردوغان در زمینه‌های حقوق بشری، آزادی مطبوعاتی و حملاتش در سوریه تظاهرات خواهند کرد. پیش بینی می‌شود حدود ۱۰ هزار نفر فقط روز جمعه در برلین با شعار‌های ضد اردوغان به خیابان‌ها بیایند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، آلمان ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار