توزیع یک هزار و ۶۰ تن گوشت قرمز و مرغ به قیمت دولتی در ایام محرم در آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:به منظور تنظیم بازار گوشت قرمز و مرغ، در ایام محرم ، حدود ۱۱۰ تن گوشت قرمز منجمد گوساله وارداتی و ۹۵۰ تن گوشت مرغ منجمد در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای در استان توزیع شد.

کریم زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، در نهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در هفته گذشته ۲۳ هزار تن گوشت گرم گوسفند وارداتی به قیمت ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان در سطح استان توزیع شد و این روند همچنان ادامه دارد.

کریم زاده افزود: با توجه به افزایش قاچاق دام زنده از مرز‌های کشور، باید اقدامات جدی و تمهیدات اساسی با افرادی که مبادرت به این کار می‌کنند، انجام گیرد.

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از کاهش میزان جوجه ریزی در مرغداری هادر شهریور ماه سال جاری حدود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در واحد‌های تولیدی انجام گرفته است و در حال حاضر گوشت گرم مرغ به قیمت ۸۳۰۰ تا ۸۵۰۰ تومان در سطح بازار عرضه می‌شود که قیمت‌ها در حد متعادل برای مصرف کنندگان است.

کریم زاده با بیان اینکه مصرف سرانه حبوبات مردم استان در حدود ۱۷ تا ۱۸ هزار تن است، تصریح کرد: در سال جاری ۸۰ هکتار ازاراضی زراعی استان زیر کشت حبوبات رفته بود که پیش بینی می‌شود در حدود ۶۰ هزار تن انواع حبوبات از مزارع استان برداشت شود.

وی خاطر نشان کرد: ازآغاز فصل خرید گندم تا کنون، بیش از ۵۹۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از گندمکاران استان خریداری شده است که این میزان گندم به اندازه مصرف دو و نیم سال مردم استان است که از گندمکاران خریداری و ذخیره سازی شده است که تا کنون ۶۳ درصد از مطالبات گندمکاران پرداخت شده است و مابقی نیز در اسرع وقت به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار کرد: دسترسی آسان شهروندان به مایحتاج عمومی موجب افزایش رضایت عمومی می‌شود که هدف اصلی کمیته نظارت و تنظیم بازار ایجاد فضای آرام و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت کالا‌ها و تهیه و تامین کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم است.

حسینی ادامه داد: همه ساله با افزایش تقاضای کالا‌های مصرفی هیات‌های مذهبی در ماه‌های محرم و صفر برای جلوگیری از افزایش قیمت و با هدف تنظیم بازار، گوشت مرغ، گوشت قرمز و کالا‌های اساسی با قیمت مصوب در سراسر کشور توزیع می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کنترل قیمت‌ها در سطح بازار بصورت لحظه به لحظه انجام و با متخلفین نیز برخورد می‌شود؛ از مردم نیز انتظار داریم تخلفاتی که مشاهده می‌کنند را گزارش کنند تا رسیدگی شود.

انتهای پیام / س خ

توزیع گوشت ایام محرم در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.