رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز کشت پاییزه محصولات زراعی استان کرمانشاه از 15 شهریورماه سالجاری خبر داد.

شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه گفت : اولین محصولی که کشت آن از 15 شهریورماه شروع شده کشت کلزا بوده که با استقبال کشاورزان تاکنون 9 هزار هکتار کشت شده و عملیات کشت این محصول همچنان ادامه دارد.

شهبازی با اشاره به اینکه سال زراعی گذشته 20 هزار تن کلزا در استان خریداری گردید خاطرنشان کرد: خوشبختانه عملکرد ما در واحد سطح افزایش یافته و دو برابر شده است.

شهبازی به مزایای کشت کلزا پرداخت و افزود: کشت کلزا کمک بسیاری در مبارزه با آفات، کاهش علفهای هرز و نقش زیادی در عملکرد گندم دارد.

شهبازی با اشاره به اینکه کشت گندم نیز از 15 مهرماه در مناطق سردسیر آغاز میشود تصریح کرد: کشت در مناطق معتدل از اوایل مهرماه و در مناطق گرمسیر از اوایل آبان ماه آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال زراعی جاری 320 هزار هکتار گندم دیم کشت خواهد شد اضافه کرد: 90 هزار هکتار از مزارع نیز زیر کشت گندم آبی می روند.

وی با بیان اینکه کشت نخود پاییزه نیز در استان توسعه یافته و عملکرد مناسبی نیز در این زمینه داشته ایم، به کشاورزان استان کشت نخود پاییزه را توصه کرد.

وی از مزایای کشت پاییزه نخود برداشت به صورت مکانیزه و مقاومت آن در برابر بیماری برق زدگی برشمرد.

شهبازی در خصوص کشت پاییزه چغندرقند نیز افزود: کشت پاییزه چغندرقند نیز در مناطق گرمسیری و در سطح 500 هکتار ابلاغ شده که انجام خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی در توصیه ای به کشاورزان از آنها خواست از آتش زدن پس چر مزارع خودداری کنند زیرا پس چر مزارع دارای مواد آلی بوده که اگر به صورت کاه و کلش جمع آوری شود می تواند علوفه ای مناسب برای تغذیه دام محسوب شود.

گفتنی است با جمع آوری پس چر مزارع کشاورزان می توانند آن را با قیمت مناسب فروخته و یا به استانهای دیگر صادر نمایند.

 

 

انتهای پیام/د

اولین محصولی که کشت آن از 15 شهریورماه شروع شده کشت کلزا بوده است

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، برداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.