آغاز ساخت اسکله صادرات میعانات گازی سیراف

ساخت اسکله صادرات میعانات گازی در بندر سیراف استان بوشهر با حضور مدیرعامل شرکت گاز ایران آغاز شد.

آغاز ساخت اسکله صادرات میعانات گازی سیرافبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مجری طرح شرکت ملی گاز ایران گفت: براساس پیش بینی اسکله سیراف با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال در مدت کمتر از ۲ سال ساخته می‌شود.

سید محمد مهدی تنکابنی افزود: ساختمان‌های پایانه صادرات میعانات گازی سیراف که ساخت آن‌ها پیش از این در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع و در ۲ طبقه آغاز شده بود، شامل بخش‌های اداری، رستوران، کلینیک، ورزشی و ۳۵ واحد مسکونی است.

وی بیان کرد: برای ایجاد ساختمان‌های اداری پایانه صادرات میعانات گازی سیراف ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه در نظر شده بود درحالی که تاکنون افزون بر ۱۸۰ میلیارد ریال در این زمینه هزینه شده است.

گازرسانی به ۲۰ هزار روستا

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در مراسم آغاز ساخت اسکله صادرات میعانات گازی در بندر سیراف، گفت: درپنج سال گذشته ۲۰ هزار روستا در کشور از شبکه گازرسانی برخوردار شده اند.

حمیدرضا عراقی افزود: همه باید به سمت توانمندی ملی حرکت کنند، زیرا باعث شکوفایی کشور در همه زمینه‌ها به ویژه حوزه اقتصادی در شرایط دشوار کنونی شود.

وی بیان کرد: هم اکنون ۸۰ درصد منابع دولت و ۳۰ تا ۳۵ درصد یارانه‌ها از طریق شرکت ملی گاز ایران تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران هم تصریح کرد: اجرای طرح نوسازی و توسعه اسکله پایانه صادراتی سیراف، تنگنای صادرات میعانات گازی از این اسکله را برطرف می‌کند و میعانات گازی پالایشگاه فجر جم با اطمینان بیشتری صادر می‌شود.

حسن منتظر تربتی افزود: توسعه اسکله خدماتی بندر سیراف نیز در دستور کار قرار گرفته و شرکت گاز اسکله موجود را توسعه می‌دهد و اسکله سنگی جدیدی را نیز احداث خواهد کرد.

وی بیان کرد: اسکله سیراف شرایط خوبی را برای ماهی‌گیران، پهلو گرفتن کشتی‌ها و نیز تسهیل تجارت برای این مردم منطقه ایجاد می‌کند.

توجه وزارت نفت به مسوولیت‌های اجتماعی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار بوشهر نیز گفت: بیشتر شهر‌ها و روستا‌های این استان و کشور از شبکه گاز برخوردار است.

سعید زرین فر با تشکر از رویکرد مجموعه وزارت نفت در توجه به مسوولیت‌های اجتماعی مناطق همجوار با صنعت، آغاز ساخت اسکله سیراف را گامی در این زمینه عنوان کرد و افزود: مساله گمرک و اداره بندر سیراف نیز دردست پیگیری است.

فتح الله نوروزی فرماندار کنگان هم گفت: با ساخت اسکله سیراف یکی از مطالبات مردم بندر تاریخی سیراف محقق می‌شود و تجارت در این بندرسامان خواهد یافت.

یادآور می‌شود، علاوه بر افتتاح ساختمان های میعانات گازی و آغاز ساخت اسکله سیراف، بهره برداری رسمی از پست پشتیبان 132 کیلو ولت فازهای 1 تا 3 پارس جنوبی نیز با 320 میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.

انتهای پیام/ک

اسکله صادرات میعانات گازی سیراف آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.