رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر:

شکارچیان هوبره ۲۰۰ میلیون ریال جریمه می‌شوند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر با بیان اینکه هوبره پرنده‌ای زیبا، از تیره درناسانان و یکی از گونه‌های حمایت شده است گفت: ضرر و زیان ناشی از شکار و زنده گیری هر قطعه هوبره ۲۰۰ میلیون ریال است.

شکارچیان هوبره ۲۰۰ میلیون ریال جریمه می‌شوندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست استان؛ محمد انور هاشمزهی گفت: هوبره از لحاظ ظاهری تا حدودی به بوقلمون ماده شباهت دارد و در زیستگاه‌های بیابانی، مناطق خشک و دشت‌ها زاد و ولد و در فصل پاییز از مناطق سردسیر به دشت‌های ایرانشهر مهاجرت می‌کند.

وی بیان کرد: این پرنده ارزشمند هنگام راه رفتن در بیابان از دانه ها، غلات، جوانه گیاهان، حشرات، حلزون‌ها و خزندگان کوچک مثل مارمولک، بزمجه‌های کوچک و ... که در کویر یافت می‌شوند تغذیه می‌کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر گفت: هوبره به بهترین وجه با زندگی در محیط بیابان سازگار است و به ندرت آب می‌نوشد و بیشتر آب بدنش را از غذایی که می‌خورد به دست می‌آورد.

وی بیان کرد: هوبره از نیمه نخست مهر از مناطق سردسیر به ایرانشهر مهاجرت می‌کند و تا فروردین ماه در این منطقه است.

هاشمزهی افزود: هوبره یکی از پرندگان نادر و ارزشمند حیات وحش ایران است که به عنوان یک گونه حمایت شده مورد حفاظت قرار دارد و در مقیاس جهانی به عنوان گونه‌ای از پرندگان آسیب پذیر شناخته می‌شود.

وی اظهار داشت: علاقه اعراب کشور‌های حاشیه خلیج فارس به شکار هوبره سبب شده همه ساله تعدادی از افراد سودجو و فرصت طلب اقدام به زنده گیری و صید این پرنده زیبا و کمیاب کنند.

هاشمزهی اظهار داشت: در سال گذشته بیش از ۹ هزار تله زنده گیری پرنده هوبره از سطح دشت‌های ایرانشهر و دلگان جمع آوری و معدوم شده است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: محیط زیست ، خلیج فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار